Tehnici de vânzare pentru afacerea ta

Produsele și serviciile sunt vândute în diferite moduri în funcție de nevoile clienților. De aceea organizațiile apelează la diferite tehnici de vânzare în scopul de a obține atenția potențialilor clienți. Iată care sunt cele mai folosite tehnici de vânzare!

Product selling

Product selling înseamnă vânzarea avantajelor sau caracteristicilor unui produs sau serviciu. Cu această tehnică întrebările clienților sunt previzibile, produsele sunt utilizate în moduri similare de către clienți, iar prețurile sunt stabilite în mod obișnuit. Totodată, materialele de marketing sunt standardizate și agenții de vânzări necesită de obicei un training formal.

Solution selling

Solution selling merge dincolo de simpla vânzare a unor produse sau servicii. Această tehnică se concentreză asupra nevoii clientului, precum și a modului in care produsul sau serviciul satisface această nevoie. Prin utilizarea acestei tehnici, întrebările clienților devin imprevizibile și au nevoie de research, soluțiile variază de la client la client, iar prețurile pot varia în mod substanțial în funcție de nivelul serviciilor oferite. De asemenea, reprezentanții de vânzări personalizează materialele de marketing la nevoile specifice clientului și agentul de vânzări ia parte la traininguri în scopul obținerii unei înțelegeri profunde a situației.

Insight selling

Insight selling nu trebuie confundat cu solution selling, care este utilizat mai mult pentru date și analize mari. În ceea ce privește insight selling, nevoia clientului este necunoscută. Astfel, prin această tehnică, clientul este ajutat să identifice o problemă, reprezentantul de vânzări având ocazia de a-i vinde cu ușurință un produs sau un serviciu. Cu insight selling, un reprezentant de vânzări joacă de fapt rolul de antrenor de afaceri sau consultant de strategie pentru client. Această tehnică este utilizată de obicei la un nivel înalt, fiind destinat oamenilor care își doresc ca afacerea lor să treacă la o nouă etapă.