Social Media Marketing – cauzele pentru care nu este apreciată la adevărata valoare

Numărul companiilor care folosesc Social Media Marketing în strategia de promovare crește de la an la an, iar mai mult de jumătate din afacerile de mici dimensiuni din Statele Unite ale Americii plănuiesc să crească, în 2017, bugetele destinate rețelelor sociale.

În ciuda faptului că Social Media Marketing oferă numeroase beneficii, de la cele de notorietate și până la cele de vânzare, există și persoane pentru care aceasta nu reprezintă o prioritate. Chiar dacă o văd ca pe o responsabilitate în plus, antreprenorii ar trebui să o folosească în mod strategic pentru a construi, pas cu pas, reputația afacerii lor și a ajunge la publicurile țintă dorite. Iată care sunt motivele pentru care Social Media Marketing nu este apreciată la adevărata valoare!

Este considerat un capriciu

Vă vine să credeți sau nu, unii oameni încă mai cred că Social Media sau utilizarea sa ca strategie de marketing este o nevoie indusă. Acesta este un argument pe care l-ai fi înțeles în 2007, când platformele de social media erau utilizate de un procent mic din populație și nu aveau o influență atât de mare asupra consumatorilor. Dar acum, după ce Facebook a ajuns la peste 1,2 miliarde de utilizatori și este în continuă creștere, Social Media Marketing a devenit o necesitate. Utilizatorii s-au obișnuit cu ideea de a interacționa online și platformele evoluează astfel încât să mențină interesul oamenilor.

Lipsa investițiilor în mediul online

Pentru ca Social Media Marketing să aibă rezultate, trebuie să te gândești la o strategie coerentă, bine planificată și adaptată tipului de public vizat. Acest lucru presupune ca antreprenorii să investească timp, bani și să aleagă oamenii potriviți care să gestioneze conturile de Social Media. Din păcate, puțini oameni de afaceri sunt dispuși să facă investiții de acest tip.

Rezultate dificil de măsurat

Rentabilitatea investiției sau Return On Investment (ROI) în ceea ce privește Social Media este greu de măsurat. Obiectivele proprietarilor sunt atragerea unui număr mare de oameni care sunt entuziasmați de brand, îmbunătățirea gradului de conștientizare de brand și reputația brand-ului. Toate acestea nu sunt măsurabile în mod obiectiv pecum conversiile la fața locului, dar pot să conducă la creșterea interesului consumatorilor. Încercarea de a fixa o valoare exactă pentru toate aceste beneficii este aproape imposibilă chiar și pentru profesioniști. Astfel, valoarea unei campanii de Social Media este, de cele mai multe ori, subraportată.

Targetarea specifică a publicului

Un pas important pe care companiile ar trebui să-l trateze cu atenție, în crearea unei campanii pe Facebook, este targetarea cât mai specifică a publicului la care dorește să ajungă mesajul. Acestea au posibilitatea să aleagă indicatori precum: localizare geografică, vârstă, educație, profesie, interese, tip de comportament. Facebook permite combinarea indicatorilor de targetare, iar acest lucru va spori șansele ca o campanie să obțină rezultatele dorite. De exemplu, dacă ai realizat o campanie care a generat 1.000 de prieteni pe Facebook, dar numai 4 sau 5 dintre ei interacționează la postările tale sau îți vizitează site-ul, acest lucru ar putea să însemne că restul de 995 nu fac parte din grupurile demografice relevante pentru afacerea ta sau că nu ai utilizat strategii de engagement potrivite pentru a le cultiva interesul.

Există, în lume, companii care au înțeles importanța integrării Social Media în planul de Marketing și care folosesc instrumentele puse la dispoziție pentru a consolida brand-ul și a fideliza publicul țintă. Sunt acele companii pentru care Facebook, LinkedIN, Twitter, Instagram,YouTube sau oricare aplicație online a devenit o modalitate eficientă de comunicare și o ocazie bună de a fi aproape de comunitatea online. La polul opus, se află scepticii. Pentru ca aceștia să creadă în Social Media Marketing este nevoie de un argument puternic: lumea se schimbă, iar companiile trebuie să țină pasul cu trend-urile. Social Media este, fără îndoială, locul în care consumatorii sunt prezenți, își exprimă liber opiniile și au posibilitatea să acorde feedback.