De ce este important să investești în Content Marketing?

Pentru ca o companie să-și mențină competivitatea pe piața în care activează este necesar să facă față provocărilor, să fie cu un pas înaintea trendurilor și să se deschidă către strategii creative. Una dintre metodele la care reprezentanții departamentelor de profil pot apela este generarea de conținut de calitate – Content Marketing. Aceasta reprezintă abordarea strategică prin care o companie poate crea plus valoare și un conținut relevant pentru tipurile de public cărora se adresează. Intenția finală este influențarea publicului țintă în luarea deciziei de cumpărare.  

Conform unui studiu realizat de Content Marketing Institute asupra evoluției, trendurilor și bugetelor alocate, în America de Nord 86 % dintre marketerii B2B utilizează Content Marketing. Dintre aceștia, 64% se află într-un stadiu avansat și doar 6% în faza inițială. Principalele priorități pentru creatorii de conținut din mediul B2B sunt: să creeze un conținut care să implice mai mult publicul (72%), să adopte conținutul vizual (52%), să devină storytellers sau să înțeleagă mai bine audiența (41%). Întrebați care au fost cele mai eficiente platforme de Social Media, 66% dintre aceștia au răspuns că LinkedIn, urmat de Twitter ( 55%) și Youtube (51%).

   Există numeroase avantaje pe care o strategie bine definită de Content Marketing le poate aduce companiilor, atât în ceea ce privește mediul online, cât și cel offline. Pentru a avea succes, este necesar să urmărească câțiva pași de bază. În primul rând, strategia de Content Marketing trebuie să aibă obiective SMART (specifice, măsurabile, accesibile, realiste și încadrate în timp). Acestea pot să vizeze creșterea vânzărilor sau a notorietății unui produs/serviciu, poziționarea pe piață, educarea unor segmente sau menținerea reputației. Totodată, este important ca responsabilul de marketing să cunoască foarte bine tipul de public căruia urmează să i se adreseze, ce nevoi are și care sunt așteptările. De aceea, stabilirea indicatorilor socio-demografici pot avea o influență semnificativă în încadrarea publicului țintă: răspândire geografică, vârstă, gen, nivel de educație etc. Nu în ultimul rând, conținutul trebuie să fie de actualitate, interesant pentru categoriile de public, să reflecte identitatea și valorile companiei. Este recomandat ca acesta să fie diversificat, ales în funcție de fiecare canal de comunicare: conținut scris și vizual, imagini, videoclipuri, infografice, tutoriale.

  În ceea ce privește strategia de Content Marketing în mediul online putem enumera câteva dintre avantaje: posibilitatea de a ajunge la un număr mare de utilizatori, actuali sau potențiali consumatori, accesul la persoane atât la nivel național, cât și internațional, eficientizarea costurilor, oportunitatea de a primi feedback în timp real, de a implica și fideliza consumatorii. Pe de altă parte, strategia de Content Marketing realizată în mediul offline poate avea un ROI (Return On Investment) mai mare datorită gradului de expunere a audienței, dar în același timp necesită mai mult timp de realizare și bugete mai mari.

  Content Marketing reprezintă o strategie eficientă pe care companiile o pot folosi pentru a influența comportamentul consumatorilor și pentru a-i convinge pe aceștia că merită să aleagă produsele tale. Dacă vă doriți să creșteți reputația sau vânzările, să educați o piață sau pur și simplu să fidelizați clienții pe care îi aveți deja, este momentul să includeți această tehnică în planurile de Marketing! Conținutul de calitate vă poate maximiza potențialul!