Cum să-ți transformi potențialii clienți din mediul online în cumpărători

Imaginează-ți că ai un magazin și cu toate că mulți oameni îi trec pragul, nimeni nu pare să cumpere nimic. Unii vin, se plimbă prin magazin, apoi pur și simplu pleacă. În acest timp îi urmărești pe toți potențialii clienți care pleacă fără să facă nici măcar o achiziție. Același lucru se poate întâmpla și atunci când rulezi un site web care deși are trafic, nu are cumpărători.

Conform unor statistici publicate de Eurostat Statistics Explained, aproximativ două treimi dintre utilizatorii de internet din Uniunea Europeană au făcut cumpărături online în anul 2016. În ansamblu, ponderea celor care fac cumpărături pe internet crește, cele mai mari proporții fiind înregistrate la grupurile de vârstă cuprinse între 16-24 și 25-54 ani. Cele mai căutate bunuri și servicii online sunt îmbrăcămintea și articolele sportive (61%), urmate de călătorii și cazare pentru vacanțe (52%). Marea Britanie este statul care stă cel mai bine la acest capitol, 87% dintre utilizatorii de internet alegând să facă cumpărăturile online. Britanicii sunt urmați de danezi (84%) și de germani (82%). La polul opus se află țări precum Cipru (38%), Bulgaria (27%) și România (18%). Astfel, industria de e-commerce din România este cea mai mică din Uniunea Europeană, dar poate avea o creștere surprinzătoare dacă oamenii care își deschid un site online ar acorda atenție unor detalii importante.

Unul dintre motivele pentru care românii sunt sceptici în ceea ce privește cumpărăturile online este acela că nu sunt siguri de autenticitatea site-ului. Oricine poate crea un site web și este mult mai ușor ca activitatea frauduloasă să aibă loc online decât în persoană. De aceea, dacă dorești ca potențialii clienți să aibă încredere în site-ul tău, atunci trebuie să le oferi servicii de calitate. Potrivit unui studiu realizat de Universitatea Stanford din California, Statele Unite, 46% dintre vizitatorii unui site evaluează credibilitatea acestuia în funcție de aspectul paginii de pornire. Investește în crearea unui logo pentru ca pagina de pornire să fie mai atrăgătoare, iar dacă nu cunoști un web designer, poți căuta teme deja existente pe diferite platforme online unde temele sunt concepute de experți și pot conferi un avantaj vizual site-ului tău.

De asemenea, un alt motiv pentru care românii nu fac cumpărături online este teama că introducerea informațiilor despre cardul de credit online ar putea fi nesigură. Chiar dacă poate părea greu de crezut, încă mai există persoane îngrijorate că cineva ar putea să le fure datele de pe card și să înceapă să facă achiziții în locul lor. Aceasta este o problemă de care multe site-uri ar trebui să fie conștiente și să creeze modalități de a ajuta cumpărătorii să se simtă în largul lor atunci când fac cumpărături online. Primul presupune crearea unei plăți securizate, iar următoarea implică o alternativă pentru cardul de credit. Plățile securizate vor confirma că magazinul tău online este sigur, iar companiile la care poți apela ca să te ajute în acest sens, îți vor oferi o insignă pe care o poți afișa pe site. Totodată, acordarea unor alte opțiuni de plată pe lângă cardurile de credit este importantă pentru a atrage cumpărătorii cărora le este teamă de comerțul electronic. Acest lucru este esențial mai ales dacă vizați piețele internaționale.

De câte ori ai intrat într-un magazin și nu ai putut găsi ceea ce căutai? Cât timp a durat până ai decis să pleci la un alt magazin? Acest lucru se întâmplă tot timpul și cu site-urile web pe care este greu să navighezi. Dacă vinzi un produs sau serviciu, este esențial să clarifici unde trebuie să meargă clienții pentru a obține ceea ce își doresc. Etichetele clare cu caractere mari și pictogramele care marchează în mod clar ce reprezintă fiecare secțiune, reduc șansele ca potențialii cumpărători să fie frustrați și să plece. Mai mult, clienții sunt obișnuiți să caute exact ceea ce au nevoie. Chiar dacă ai un meniu alcătuit cu atenție, oamenii vor dori în continuare să aibă opțiunea de a introduce proprii termeni de căutare. Dacă pe site există un buton de căutare, vizibil, poziționat în centrul primei pagini, atunci totul va deveni mult mai simplu pentru oamenii care îți vor accesa site-ul, iar la finalul lunii vei constata că numărul celor care și-au achiziționat produse a crescut.

Un alt aspect căruia trebuie să-i acorzi atenție atunci când vrei să deschizi un site online sunt imaginile. Acestea trebuie să fie de calitate și să fie incluse într-o galerie care să prezinte produsul din unghiuri diferite. Cu cât produsul este mai atrăgător, cu atât mai multe persoane ar putea să-l cumpere pe baza a ceea ce le arătați. Adăugarea unor videoclipuri pe site poate reprezenta de asemenea o opțiune de prezentare a produselor. Însă, imaginile video de înaltă rezoluție ocupă mult spațiu și, astfel, vor încetini timpul de încărcare a paginilor. Folosește-le cumpătat și asigură-te că nu devin o problemă!

   Industria e-commerce a crescut considerabil în ultimii ani, dar cu toate acestea încă mai există oameni care evită această activitate de cumpărare. De aceea, pentru ca vizitatorii să devină cumpărători, magazinele online trebuie să ofere credibilitate, confort și siguranță.