Afacerile care au rulat cele mai multe site-uri de recrutare

Articol scris de Azaleea Cadinoiu, 07 Iulie 2017

Unul dintre cele mai importante avantaje atunci când vorbim despre recrutarea online este identificarea şi atragerea unui număr foarte mare de candidați. Mai mult de 1,5 milioane de români îşi caută lunar, online, un job, adică peste 21% din totalul utilizatorilor de internet cu vârsta de peste 14 ani din România.  Persoanele cu vârsta cuprinsă între 19 şi 24 de ani şi cele de peste 45 de ani se află cel mai des în căutarea unui job. În plus, cei mai interesaţi de schimbarea locului de muncă sunt utilizatorii cu studii superioare.  

De multe ori există o anumită reţinere atât din partea angajatorului, cât şi din partea angajatului în ceea ce privește recrutarea prin intermediul platformelor online. O parte dintre candidaţii care au aplicat pentru un job susțin că au fost situații în care nu au obţinut niciun rezultat. Sunt mai mulţi factori care trebuie să fie luaţi în considerare, iar unul dintre acestia constă în înțelegerea specificului unui site de recrutare.

eJobs.ro, LinkedIn.com şi bestjobs.ro, bestjobs.eu sunt cele mai accesate site-uri de către români, de pe desktop, atunci cand sunt în căutarea unui job, arată un studiu realizat recent.

Astfel, anul trecut, companiile care operează site-urile de recrutare ejobs.ro şi bestjobs.ro, au înregistrat anul trecut afaceri în creştere, veniturile cumulate ajungând la 11,3 milioane de euro, potrivit datelor publicate pe Ministerul Finanţelor Publice.

Clasamentul este condus de eJobs Group SRL, compania care administrează platforma de recrutare online cu acelaşi nume, care a înregistrat anul trecut afaceri de 26,6 milioane lei (5,9 mil. euro), în creştere cu 59%, şi un profit de 15,9 milioane lei, cu 58% mai mare faţă de 2015. Spre comparaţie, în 2015 compania rula afaceri de 3,76 milioane de euro şi înregistra un profit net de 1,91 milioane de euro.

Pentru anul în curs se estimează o creştere de 30% a cifrei de afaceri a ejobs.ro, pe fondul creşterii nevoii de recrutare din partea companiilor.

Portalul Bestjobs.ro a generat anul trecut afaceri de 5,4 milioane de euro, cu 39% mai mult decât în 2015. Profitul net înregistrat de Bestjobs.ro în 2016 a fost de 1,75 milioane de euro, avansul fiind de 36% faţă de 2015.

Pe de altă partea, platforma Hipo.ro a fost într-o uşoară creştere anul trecut, când a înregistrat afaceri în creştere cu 5%, respectiv 6,1 milioane de lei (1,35 milioane de euro). Compania a înregistrat însă o scădere a profitului net, de 9,5%, acest indicator coborând la 1,14 milioane de lei.

Cele mai mari site-uri de recrutare din ţară au raportat anul trecut creşteri financiare record, potrivit datelor Ministerului Finanţelor Publice, care arată că anul acesta s-a schimbat liderul, eJobs urcând pe prima poziţie. Aceste schimbări se datorează creşterii economice care a dus la dezvoltarea companiilor, cât şi la crearea de noi locuri de muncă.