Partea de resurse umane și strategia de business sunt interdependente

Nu este usor sa definesti importanta specialistului de HR in dezvoltarea de echipe puternice si totusi acesta a fost obiectivul nostru pentru evenimentul de vineri, 3 octombrie – HR Strategist. Leading teams.

Am incercat o abordare cat mai completa alaturi de speakeri precum: Oana Preda, Head of Human Resources Function, UniCreditȚiriac Bank, Alina Zărnescu, HR Director, Xerox România, Bogdan Georgescu, Fondator, Bookster, Mihai Găvan, Sales Manager, Romanian Software și Nicoleta Dumitru, Manager, Servicii de Consultanţă în Resurse Umane, PwC România, Claudia Stan, Manager, People & Change Advisory, KPMG România, Sorin Faur, HR Coordinator for Balkans, BDO, Crina Ilie, Recruitment and Learning & Development Leader, Genpact România, Sorin Alexandru, Managing Partner, Smile Experts și Leonard Rizoiu, Managing Director, LEOHR.

Primul aspect luat in considerare a fost, desigur, importanta resurselor umane in sustinerea strategiei de business: ”Partea de resurse umane și strategia de business sunt interdependente. Pentru a implica angajații în această strategie de business încercăm să o abordăm din două puncte de vedere. În primul rând, vedem strategia din prisma companiei, apoi din punctul de vedere al angajaților. Încercăm să fim atenți la nevoile lor”, a declarat Oana Preda, Head of Human Resources Function, UniCreditȚiriac Bank.

De asemenea, pentru a afla cât de implicați sunt angajații în obiectivele băncii, ce își doresc dar și ce probleme au, în cadrul UniCreditȚiriac Bank, este completat un chestionar. Rata de participare la acesta este de 85%.

”Cultura organizațională este un cumul de valori, credințe și metode de învățare. Durează foarte mult să creezi o cultură organizațională și este foarte greu să o schimbi. Un studiu făcut pe LinkedIn într-un grup de oameni de HR a relevat că acest tip de cultura este creată și susținută de lideri, este bazată pe obiceiuri și nu pe cuvinte sau efoturi de marketing, poate fi pozitivă sau negativă dar este mereu de impact. Totodată, studiul a relevat că, odată creată, cultura organizațională nu se modifică ușor”, a declarat Alina Zărnescu, HR Director, Xerox România.

Potrivit acesteia, una dintre măsurile pe care compania le ia pentru consolidarea echipei este organizarea lunară de evenimente de tip team building. Nu toate evenimentele sunt de amploare, unele nevând costuri. De exemplu: vizionarea unui film tematic, rememorarea primezi zi de școală în septembrie etc.

”Am studiat sistemul de educație dorind să construiesc proiecte de educație în România. Am văzut diferențele dintre modelul de educație tradițional, în care am fost format, și alte modele moderne. Țările care acum 20 de ani au decis să schimbe sistemul educațional au avut rezultate mult mai bune, inclusiv economic, față de cele care insistă cu sistemul tradițional”, a afirmat Bogdan Georgescu, Fondator, Bookster.

Anul acesta Bookster a înregistrat deja 60.000 de împrumuturi. Cărțile selectate sunt diverse și sunt livrate la birou.

”Ne-am gândit că toate procesele de recrutare trebuie să fie integrate și să existe un flux. Asta oferă Human Resoursoare Planning. Cu un singur click se publică informația pe toate site-urile de recrutare. O a doua integrare este atunci când un candidat aplică la mesajul de recrutare, CV-ul acestuia vine automat în baza de date a companiei”, a explicat Mihai Găvan, Sales Manager, Romanian Software.

PwC organizează un studiu la nivel mondial, începând cu 2007, ”The future of Work – A journey to 2022”. În cadrul acestuia, respondenții au fost întrebați care sunt factorii care vor transforma felul în care oamenii lucrează în următorii 5-10 ani.

”53% au răspuns penetrarea tehnologiei, 39% au răspuns diminuarea resurselor și schimbările climatice, 36% schimbări în sectorul economic, 33% schimbări demografice, iar 26% urbanizare rapidă”,  a declarat Nicoleta Dumitru, Manager, Servicii de Consultanţă în Resurse Umane, PwC România.

KPMG a realizat de asemenea un studiu despre Riscurile asociate Management-ului Talentelor, cu 1.200 de respondenți din 54 de țări.

”În topul celor mai mari riscuri, organizațiile sunt îngrijorate de ”pipline” insuficient de lideri, de pregătirea insuficientă a candidaților interni pentru roluri cheie, de dificultăți în recrutarea talentelor și de așteptările salariale prea mari ale candidaților cu aptitudini critice pentru organizație”, a explicat Claudia Stan, Manager, People & Change Advisory, KPMG România.

Crina Ilie, Recruitment and Learning & Development Leader, Genpact România, a vorbit despre Programul Leadership Tune Up.

”Peste 100 de manageri din Europa au intrat în program până în prezent. Principii:  este important să ne concentrăm ca lideri pe relații, poate înaintea rezultatelor, pentru că organizațiile sunt rețele de comunicare. Este de asemenea important să știm când trebuie să ne arătăm contribuția ca lideri și când să ne dăm la o parte pentru a lăsa pe alții să aducă valoare”, a declarat Crina Ilie.

Sorin Alexandru, Managing Partner, Smile Experts, a pus în valoare importanța serviciilor stomatologice în pachetele de beneficii pentru salariați.

”Într-un mediu concurențial în creștere, motivarea, retenția personalului, atașamentul față de companie necesită acțiuni și instrumente multiple. Beneficiile trebuie să aibă o valoare mare, să corespundă unei nevoie reale, să aibă un impact major asupra vieții personale și profesionale, să ofere angajatului produse și servicii la care acesta nu ar avea acces în mod normal”, a afirmat Sorin Alexandru.

Potrivit acestuia, incidența cariilor dentare este de 90% la nivel mondial.

”Succesiunea de management este un subiect ignorat, dar multe companii sunt în situația de a nu avea un manager după retragerea/dispariția predecesorului. Analizând prezentul se constată că nu există oameni la fel de bine pregătiți pentru a identifica niște lideri pentru viitor. 87% dintre companii declară că succesorul nu este pregătit pentru rolul său”, a explicat Sorin Faur, HR Coordinator for Balkans, BDO.

”Departamentele de resurse umane sunt, de multe ori, adevărata platformă de comunicare a companiei. În foarte multe cazuri, departamentele de Human Resources sunt primele cu care oamenii din afară iau contact cu compania”, a declarat Leonard Rizoiu, Managing Director, LEOHR.

Acesta a evidențiat rolul important pe care rețelele de socializare îl au mai nou în procesul de recrutare și de ”transformare a comunicării în HR”.

Sponsorii evenimentului au fost: Romanian Software, World Class, Smile Experts, Max Relax, LeoHR.