O companie poate să crească numai dacă oamenii din interior sunt potriviți

Seria de evenimente BusinessMark HR Series din 2014 s-a incheiat joi, 6 noiembrie, odata cu desfasurara conferintei Operatiuni si procese in HR, cea din urma propunere a noastra din acest an pentru specialistii in Resurse Umane.

Ne-am bucurat de multi participanti si speakeri pasionati de activitatea lor in acest an, cu totii am avut de invatat, iar noi ne bucuram ca reusim sa cream o comunitate extraordinara in jurul evenimentelor noastre dedicate sectorului de Resurse Umane.

Multumim tuturor celor care au fost alaturi de noi in acest an in cadrul BusinessMark HR Series si va asteptam in 2015 cu proiecte noi si interesante.

Iata si cateva detalii despre cele discutate joi in cadrul Operatiuni si procese in HR. De asemenea, cateva interviuri puteti urmari aici, iar fotografiile pot fi regasite aici .

La prima sesiune de discuții au participat: Roxana Ciltea, HR Head Sanofi Danube MCO (Romania,Ungaria, Bulgaria si Moldova), Alice Tirșea, Managing Director, UCMS Group, Dana Popa, Head of HR Department, REWE Group, Penny Market – XXL Megadiscount, Mihai Găvan, Sales Manager, Romanian Software şi Oana Munteanu, Senior Manager, Consultanta de ResurseUmane, PwC România.

“95% din oamenii de HR se plâng de suprasolicitare. Suntem încărcați de foarte multe sarcini administrative, avem prea multe soluții individualizate, specifice. Nu mai avem deloc timp pentru ceea ce ar trebui să facem de fapt. Nu avem timp să fim un consultant de valoare pentru managerii noștri. Ne ocupăm prea mult să facem servicii, lucruri care ar trebui să fie responsabilitatea altora”, a declarat Roxana Ciltea, HR Head Sanofi Danube MCO (Romania,Ungaria, Bulgaria si Moldova).

Potrivit acesteia, câteva soluţii ar putea fi: regândirea proceselor, standardizarea acestora, mai puțină hârtie, automatizare, regândirea rolului profesionistului de resurse umane în organizație şi regândirea modelului organizației după modelul Ulrich.

Alice Tirșea, Managing Director, UCMS Group, a anunţat, în premieră, un parteneriat special al companiei cu Raiffeisen Bank.

“Alături de Raiffeisen Bank vom lansa un serviciu “ground breaking” care va rezolva problema adeverințelor de venit pentru angajații care cer credite. Semnăturile nu pot să dispară, desigur. Băncile sunt obligate să le aibă, dar am ajuns la concluzia că putem avea acest serviciu fără că departamentele de HR să se mai implice. Angajații vor merge direct la bancă, iar băncile vor accesa direct datele de salariale”, a explicat aceasta.

Alice Tirșea a precizat că datele personale ale angajaţilor sunt securizate.

“Un management de performanţă bun cuprinde:job-uri bine definite, cu o foarte bună cunoaştere a business-ului, supervizare eficientă, capacitate de dezvoltare şi training a angajatului şi un mediu de lucru pozitiv şi suportiv”, Dana Popa, Head of HR Department, REWE Group, Penny Market – XXL Megadiscount.

Mihai Găvan, Sales Manager, Romanian Software, a citat un studiu potrivit căruia, din punctul de vedere al tehnologizării, România stă foarte  bine  referitor la HR.

”O companie poate să crească numai dacă oamenii din interior sunt potriviți. Astfel, totul pleacă de la recrutare. Aplicația ”human resources planning” permite candidatului să primească automat un mail de mulțumire care cuprinde și un chestionar psihometric cu rolul de a vedea dacă se încadrează în echipa din care va face parte. Din 100 de candidați care au aplicat, de regulă, jumătate din ei nu completează chestionarul trimis. Rezultă că aceștia nu sunt direct interesați. Din cei 50 rămaşi, 10% au un punctaj de peste 80% și rezultă că nu a mai fost nevoie să parcurg 100 de CV-uri. Voi parcurge numai 50 CV-uri ale unor oameni despre care știu că sunt foarte interesați de acest job și că se încadrează în cerințele funcției”, a declarat Mihai Găvan.

Oana Munteanu, Senior Manager, Consultanţă de ResurseUmane, PwC România, a citat un studiu despre excelenţa operaţională în resurse umane.

“Pentru a optimiza experienţa clientului sunt necesare: abordarea sistematică pentru feed-back şi sugestii, transformarea aşteptărilor clientului în KPI, folosirea de tehnologii intuitive ca prim punct de contact, planificarea şi monitorizarea. Respondenţii studiului au răspuns în proporţie de 57% că pentru a şti ce cred clienţii folosesc studii de satisfacţie. 9% folosesc interviurile, 7% feed-back-ul, iar 27% nu măsoară acest aspect”, a afirmat Oana Munteanu.

La cea de-a doua sesiune de discuții au participat: Andreea Mihnea, HR Director, EY România, Adrian Sârbu,  Manager Operațional & Co-founder, BenefitOnline.ro, Miriana Matei, HR Director, Schneider Electric România, Oana Datki, SEE Managing Partner, Consulteam, Claudia Stan, Manager, People & Change Advisory, KPMG în Romania și Moldova şi Teo Migdalovici, Alchemist, ME.ALCHEMY.COM, Ambasador Lions Festivals în România.

”Cei din generația Y (n. red.: persoanele născute între anii 1980-1995) sunt diferiți. Au crescut într-un sistem educațional în care relația cu o autoritate era mai deschisă. Nu vor oameni care să fie ascunși în spatele unui statut. Vor să poata colabora foarte ușor. Sunt mult mai buni team play-eri. Funcționează foarte bine în echipe. Sunt altruiști. Le place să fie filantropi. Nu vor limbaj de lemn. În concepția lor să fie distractiv la serviciu nu înseamnă că nu mai este un mediu profesionist. Avem de învățat asta de la ei. La lideri vor să vadă  maturitate. Liderii nu mai pot spune ”facem așa!” pentru că nu mai vine nimeni după ei”, a declarat Andreea Mihnea, HR Director, EY România.

Adrian Sârbu,  Manager Operațional & Co-founder, BenefitOnline.ro, a vorbit despre importanţa beneficilor flexibile.

”Cu toții încercăm să facem un pachet de beneficii care să mulțumească pe toată lumea şi adăugăm beneficii noi mereu. La final, ne uităm pe rata de utilizare și vedem că numai 20% dintre servicii sunt folosite de 80% dintre angajați. Soluţia sunt beneficiile flexibile. Astfel, fiecare angajat își alege beneficiile pe care și le dorește. Cred că aceste avantaje sunt cele care se potrivesc generației Y. Pe de altă parte, angajatorul plătește numai pentru acele beneficii care sunt utilizate”, a explicat Adrian Sârbu.

Miriana Matei, HR Director, Schneider Electric România, a declarat că în cadrul companiei în care lucrează, gradul de retenție al angajaţilor este de 92%, iar gama beneficiilor oferite angajaţilor numără astfel de 50 de servicii.

“Companiile au de câștigat dacă se uită la propriul angajat ca la un om în ansamblul său și îi respectă în egală măsura viata privată și pe cea profesională. Succesul acestei abordări se vede în cifra de afaceri. La Schneider Electric suntem încurajați să luăm decizii, chiar şi greșite, să ieșim din întâlniri în care simțim că nu dăm şi nu primim nimic. Toate aceste lucruri stimulează gânditul, curajul de a lua decizii, dar și responsabilitatea”, a afirmat Miriana Matei.

“Există creșteri salariale în România. Ne uităm la peste 100 de țări din toate regiunile globului. Creșterile la noi sunt mai mari decât în Anglia și în Germania. Totuşi, aceste valori scad de la un an la altul și se apropie de ceea ce vedem în țările cu economii stabile. Dacă în anii anteriori procentul de creșteri salariale pentru top management era mai mic în acest an am observat că aceste procente au mai crescut”, a explicat Oana Datki, SEE Managing Partner, Consulteam.

Potrivit acesteia, cele mai comune beneficii sunt telefoanele mobile. Urmează mașinile de serviciu, training-urile, abonamente medicale private, asigurări în caz de accident, reduceri pentru produsele companiei, abonamente la cluburi sportive, bonusuri de pensioanare.

Claudia Stan, Manager, People & Change Advisory, KPMG în Romania și Moldova, a vorbit despre importanţa analizării angajaţilor.

“A înţelege ce preţuiesc angajaţii şi cum afectează acest lucru eficienţa personalului poate ajuta organizaţia să ofere contracte personalizate şi beneficii pe care foarte mulţi angajaţi le vor găsi atractive”, a declarat Claudia Stan.

Teo Migdalovici, Alchemist, ME.ALCHEMY.COM, Ambasador Lions Festivals în România, a declarat că 250 de tineri au fost trimişi la specializări în contextul unor competiţii internaţionale de renume precum Cannes Lions, Dubai Lynx sau Eurobest, în cadrul The Alternative School of Cretavie Thinking.

“Am structurat toata programa școlii de la premisa că greșelile sunt necesare, pot fi reparata și se poate învăța din ele. Trebuie să celebrăm imperfecțiunile vieții. Este indicat să afli cât mai multe lucruri, dar la finalul zilei esențial este să experimentezi”, a declarat Teo Migdalovici.

Partenerii evenimentului au fost: Romanian Software, UCMS Group, World Class, Benefit, Leonidas, Smile Experts, Max Relax, LeoHR.