Aproape 1 din 5 firme au vândut online în 2014

Aproape 1 din 5 firme au vândut online în 2014 și mai puțin de o companie din 10 a vândut online unui alt stat membru UE, potrivit unei analize a e-commerce în UE, realizat de Eurostat.

În 2014, companiile situate în Uniunea Europeană au realizat mai mult de 17% din venitul total din vânzări electronice către alte  afaceri sau către consumatori, comparativ cu 12% în 2008.  La fel ca în anii precedent, firmele din UE s-au angajat mai degrabă în achiziții online decât în vânzări online, cu 40% achiziții online, în timp ce 19%  au vândut electronic în aceeași perioadă.

Comerțul online poate oferi oportunități de business pentru a îmbunătăți eficiența proceselor de producție și oferă posibilitatea de a ajunge la clienți (afaceri sau consumatori) indifferent de  locația acestora. În acest scop, Comisia Europeană urmărește să creeze o Piață Digitală Unică unde comerțul online între statele membre să fie la fel de lin ca acela traditional. Dacă în 2014 vânzările electronice ale firmelor din UE au fost de 18%, cele în afara granițelor, dar în cadrul UE, au fost mult mai limitate de numai 8%, iar cele în afara UE au fost de 5%.

Raportul Eurostat poate fi consultat integral aici.