Generația Y față cu angajatorii: o relație care mai poate fi salvată?

Un studiu Deloitte Global

 Companiile trebuie să-și schimbe modelul prin care urmăresc să câștige loialitatea generației Y sau riscă să piardă un procent considerabil din forța de muncă angajată, potrivit unui studiu Deloitte Global privind generația Y.

Conform studiului, 44% dintre reprezentanții generației Y susțin că, dacă ar avea ocazia, și-ar părăsi actualii angajatori în următorii doi ani. Procentul celor care și-ar părăsi angajatorul curent ajunge la 66% dacă perioada de timp este extinsă până în 2020. Rezultatele studiului au la bază aproximativ 7.700 de respondenți aparținând generației Y din 29 de țări, în perioada septembrie- octombrie 2015.

 Temeri ca “lipsa abilităților de lider” și “sentimentul de a fi trecut cu vederea” au fost des menționate de către cei care urmau să facă o schimbare în carieră, în viitorul apropiat. Însă comportamentele și opiniile generației Y gravitează în jurul temelor mari precum echilibrul carieră/viață privată, dorința de flexibilitate și diferențele de valori.

Generația Y pare să fie ghidată de valori puternice indiferent stadiul în care se află în carieră, iar acestea devin vizibile când vine vorba de alegerea anagajatorilor, sarcinile pe care  sunt dispuși să le accepte și deciziile pe care le aleg când sunt puși într-un rol mai important. Deși continuă să aibă o perspectivă pozitivă asupra rolului afacerilor în societate, iar percepțiile negative legate de motivația și etica în business s-au atenuat comparativ cu studiile precedente, generația Y încă își dorește ca afacerile să se axeze mai mult pe oameni (angajați, consumatori și societate), produse și scop, mai puțin pe profit.

“Generația Y valorifică scopul organizației mai mult decât succesul financiar, fără a renunța la valorile și oportunitățile de dezvoltare personală. Liderii lor trebuie să demonstreze că apreciază aceste priorități, altfel organizațiile acestora riscă să piardă o mare parte din forța de muncă”, a spus Punit Renjen, CEO Deloitte Global. “Din fericire, generația Y a furnizat mediului de afaceri o radiografie despre cum angajatorii pot să le să satisfacă nevoile de ascensiune în carieră și dezvoltare profesională”.

Ce fel de angajator își dorește generația Y

Generația Y caută angajatori cu aspirații similare, iar șapte din zece consideră că valorile personale se regăsesc și în organizația pentru care lucrează. Aceasta poate fi o posibilă rețeță de succes pentru companiile care doresc să îi păstreze pe ținerii profesioniști.

Eliminarea diferențelor aspiraționale este vitală pentru a atrage și păstra generația Millennium. Tinerii vor să lucreze pentru organizații axate pe îmbunătățirea abilităților, creșterea veniturilor și nivelului de satisfacție al angajaților, care generează locuri de muncă și produc bunuri și servicii cu un impact pozitiv în viața oamenilor. Generația Y admite nevoia afacerilor de a crește și genera profit, dar consideră că organizațiile sunt adeseori prea concentrate pe aceste două obiective. Pentru generația Millennium, organizațiile cu un obiectiv clar vor avea succes pe termen lung, iar cele care nu îl au sunt în pericol.

Conform studiului Deloitte, angajatorii ce oferă oportunități de leadership, mentorat, încurajează un echilibru între carieră și viața private, oferă flixibilitate și mai multă libertate în carieră, întrețin o atitudine ce încurajează și recompensează comunicarea deschisă, comportamentul etic și incluziunea, au cele mai mari șanse în retenția angajaților generației Y.

Puteți accesa raportul integral aici.