Exporturile industriei auto naționale intră în regres

Exporturile realizate de Dacia Renault și Ford în primele opt luni ale anului au marcat un regres de 9,2% comparativ cu perioada similară din anul 2015, aceasta fiind rezultatul scăderilor înregistrate în 7 din cele 8 luni ale acestui an, în raport cu lunile similare din 2015, potrivit datelor prezentate de Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA).

Cel mai exportat model în primele opt luni din 2016 a fost Dacia Duster (118.527 unități), în creștere cu 14,5% față de 2015, urmat de Dacia Sandero (31.485 unităţi, în scădere cu 16%), Ford B-MAX (28.002 unități, cu 15,4% mai puțin față de 2015), Logan MCV (23.747 unități, în scădere cu 1,6%) și Dacia Logan (14.142 unităţi, în scădere cu 64,2%).

De remarcat este și faptul că 90% din producția națională realizată în primele 8 luni din 2016 a fost exportată, în scădere față de 2015, când acest procent a fost de 92,7%.

Producția: -6,5%

În luna august 2016 (perioada de vacanțe, cu puține zile de lucru) au fost fabricate 8.799 autovehicule, cu 70,6% mai puțin decât în luna precedentă, dar cu 85,9% mai mult decât în luna similară de anul trecut.

Se ajunge astfel, la opt luni, la o producție totală de 240.005 unități, ceea ce corespunde unei scăderi pe ansamblul perioadei, de 6,5% comparativ cu primele opt luni din 2015.

Dintre acestea, 211.130 au fost produse de către Dacia și 28.875 de către Ford. Volumele cele mai mari le-a înregistrat modelul Dacia Duster, din care au fost fabricate 120.980 unități (cu 14,8% mai mult decât în primele opt luni din 2015), urmat de Dacia Sandero (37.116 unități, cu 8,9% mai puțin decât în 2015), Ford B-MAX (28.875 unități, cu 13,1% mai puțin decât în 2015), Dacia Logan (26.795 unități, cu 48,5% mai puțin decât în 2015) și Dacia Logan MCV (26.239 unități, cu 4,3% mai mult).