Go crazy simple or simple crazy

BusinessMark, în parteneriat cu Biroul Cannes Lions România, a organizat o nouă ediție SMART MARKETING, eveniment care a avut loc pe 10 și 11 octombrie 2016, la Hotel InterContinental, din București.

Discuțiile zilei secundare s-au concentrat în jurul Noului Consumator și al Viitorului Eficienței Creative.  Acestea au fost  ilustrate cu studii de caz de la  Cannes Lions 2016, cel mai reputat eveniment dedicat gândirii creative la nivel global.

Cea de-a doua zi a evenimentului a reunit membri ai juriului și participanți activi la seminariile Cannes Lions pentru a oferi tips&tricks, informații la zi și direcții despre trendurile în comunicare globală: TEO MIGDALOVICI, founder The Alternative School for Creative Thinking, SZABI SZEKELY, CEO, Halcyon mobile, jurat la Cannes Lions 2016, ZELIA SAKHI, Head of Creative, Mobiento, Stockholm, jurat la Cannes Lions 2016, MIHAI FETCU, CD, Geometry,  jurat la Cannes Lions 2016, RADU NANȚU, ALEXANDRA BOMBIȚĂabove 106, MARIO GAZEBRO, Member of Gold Winning Team, Lions Entertainment 2016 și ELENA MARKOS, Manager, WGSN, UK.

Evenimentul a fost deschis TEO MIGDALOVICI, founder The Alternative School for Creative Thinking, care a prezentat câteva dintre campaniile de success din acest an.

”Ce credeți că vor brandurile astăzi? Desigur, să fie cunoscute, dar vor acces și la ce se întâmplă în spatele scenei. Cum ajung ei să aibă acces la aceste informații de culise? Se uită în piață, în muzică, în pop culture, în social media. Tot ceea ce societatea a ținut sub preș câteva zeci de ani iese acum la iveală și devine mainstream. Brandurile inteligente încearcă și reușesc să intre în casa omului”, a declarat TEO MIGDALOVICI.

ZELIA SAKHI, Head of Creative, Mobiento, Stokholm, jurat la Cannes Lions 2016, a vorbit despre experiența sa în cadrul festivalului și despre campaniile premiate.

”Am acceptat în acest an invitația de a participa la Festivalul Cannes Lions, dar am mers acolo cu preconcepția că firmele de publicitate fac campanii pentru ele și pentru premii și nu pentru clienții lor. Lucrurile s-au schimbat însă foarte mult. Dacă în 2012  juriul a fost format numai din oameni din agențiile de publicitate, juriul din acest an a fost format din oameni din agențiile de creație, din media și chiar din rândul clienților. Așa și trebuie să fie. Am fost foarte încântată să văd asta. Aplicațiile din acest an au fost 43.101, mult mai multe decât anul trecut și desigur asta înseamnă mult mai multă muncă și mult mai multe lucrări de vizionat”, a declarat ZELIA SAKHI.

Sfatul ZELIEI a fost: Go simple crazy or crazy simple.

Discuțiile au fost continuate cu intervenția lui SZABI SZEKELY, CEO, Halcyon mobile, jurat la Cannes Lions 2016. Compania pe care o conduce dezvoltă aplicații și numără 65 de angajați.

”Scopul prezenței mele în juriul din acest an a fost acela de a avea un om concentrat și specializat pe produs. Ca o primă impresie, pot spune că se simte ce se poate face cu tehnologia în acest domeniu. Social media este foarte puternic reprezentată. Cred că peste 70% dintre lucrări au avut o componentă social media. Ne-am uitat foarte mult la creativitate. Este foarte important ca lucrarea să fie bazată pe ceva nou. Apoi, cred că orice campanie trebuie să aibă o valoare și să nu fie făcută numai pentru a arăta bine și pentru a aduce clienți. Mesajul și impactul trebuie să rămână și după ce s-a terminat campania. Nu toate campaniile dețineau acest lucru. Am evitat să descalificăm entry-uri din cauza designului prost, dar este indicat să fie foarte bun”, a declarat SZABI SZEKELY.

SZABI și-a exprimat dorința de a vedea mai multe produse și start-up-uri în acest an, dar speră să fie echilibrată balanța în anii viitori.

”Brandurile ar trebui să înțeleagă că oamenii vor și ei ceva. Vor instagram, altfel de content. Vor să vadă implicare. Brandurile trebuie să le arate oamenilor că se gândesc la problemele pe care le au și la întrebările pe care și le pun atunci când cumpără un produs. Brandurile trebuie să rezvolve o problemă, să vină cu o idee, să fie la momentul și locul potrivit și să schimbe un comportament”, a declarat MIHAI FETCU, CD, Geometry, jurat la Cannes Lions 2016.

 

 

ALEXANDRA BOMBIȚĂ – above 106, Young Lion, The Alternative School for Creative Thinking, a vorbit despre influența în bine pe care campaniile o pot avea asupra comunităților.

”Return de favor – este important ca atunci când ai puterea să faci bine să-l faci. Mai este important ca aceste campanii să aibă continuitate. Nu este suficient să faci bine trei luni din an înaintea festivalului de la Cannes, urmând ca apoi să oprești binele făcut pentru că acea campanile a luat aur. Comunitățile vizate depind de acel bine”, a declarat ALEXANDRA BOMBIȚĂ .

MARIAN COSTACHE, Managing Partner, Motion Vision Communication, a vorbit despre aderențele senzoriale.

”Adresarea via miros și tactil este foarte important. Atunci când identificăm o aromă se activează o mecanică, care ține de recunoaștere. Totul se întâmplă într-o fracțiune de secundă. Acestei recunoașteri se adaugă imediat imagini din amintiri. Experiența devine astfel extrem de personală. Dacă mesajul îți aparține atunci iei mult mai ușor decizia. Concluzia ar fi că tactilul și olfactivul sunt componente care nu ar trebui să lipsească din orice comunicare”, a afirmat MARIAN COSTACHE.

 

SESIUNEA 2

”Am încercat să aflăm care sunt părerile clienților noștri despre noi, iar 84% au spus că îi ajutăm să economisească, iar 93% au spus că le influențăm pozitiv vânzările. Despre mișcările din piață, pot spune că în industria beauty se simte tendința Pretty imperfect – reprezintă tendința de a arăta imperfecțiunile corpului ca: pistrui, riduri etc. Este o tendință de a arăta normalitatea. Remarc și brutalismul web cu interfațe conformiste și glossy, tendință care se extinde și în social media”, a declarat ELENA MARKOS, Manager, WGSN, UK.

ELENA a precizat că Instagram a anunțat recent că va folosi mai multe date de pe profilele de Facebook ale utilizatorilor și că va permite advertiserilor sa facă, campanii targetate. Facebook a cumpărat platforma în 2012 și încearcă să interconecteze cele două canale de comunicare.

LAURA IONESCU, Head of Copy, Tribal Worldwide Romania, Fondator, Dume de mestecat, a vorbit despre începuturile companiei și importanța unei idei de succes.
”Dincolo de dorința de a-i face pe oameni se râdă, nu se află nimic. Suntem creatori de conținut. Business-ul nostru are un model atipic. Creăm conținut apoi personalizăm produsul, dar nu este un job full time. Ne ocupăm de dume din pasiune, după program, cât de mult putem. Am avut încredere, ideea și hai! Am avut o încredere binefăcătoare și multă dorință de a învăța. Tot businessul pe care îl avem în prezent de reprezintă foarte bine personalitățile noastre”, a declarat LAURA IONESCU.

LAURA a declarat că investițiia lor a fost zero lei și că au început personalizând stickere.

”Anul acesta am luat cinci lei la Cannes din păcate niciunul de aur, patru de argint și unul bronz. Cred că este foarte importantă viziunea de a face lucrurile să se întâmple. Totul este dezvoltat de noi. Craftul contează și contează chiar mai mult. Nimic nu este autofashion în advertising. Toate trendurile sunt actuale pentru că fiecare brand încearcă să-și găsească o linie vizuală. Totul este acceptat atât timp cât servește mai bine ideii”, a explicat DRAGOȘ COMAN, Fondator, Carioca.


MARIO GAZEBRO
, Member of Gold Winning Team, Lions Entertainment 2016, a prezentat o campanie de conștientizare a lipsei hranei pe glob. O campanie cu peste 800 de milioane de vizualizări. MARIO a mai prezentat un caz despre cum se pot aduce oamenii talentați și creativi în companie.

DAN DRAGHICESCU, Fondator, Pink Stripe Group & Creative Producer Chainsaw Europe, a vorbit despre performanță, producție și autenticitate.

”Reușim să mai filmăm, foarte rar, este drept, reclame pe peliculă. Acestea au tot timpul un plus de la juriu. Pelicula rezistă în condiții bune până la 100 de ani. Digitalul poate fi afectat și magnetizat foarte ușor. Personal am mai puține lucruri digitale în portofoliu și mai multe organice pentru că digitalul funcționează de 5 ani”, a declarat DAN DRAGHICESCU.

Evenimentul este organizat de BusinessMark, în parteneriat cu Cannes Lons Romania și cu sprijinul CCIFER. Partenerii evenimentului au fost: Samsung, Baneasa Shopping City, Leonidas, On Screen, Graphtec Design și Biroul de traduceri Champollion.