În România numai 21% dintre consumatori sunt influențați de loialitatea față de brand

În România numai 21% dintre consumatori sunt influențați de loialitatea față de brand în decizia de cumpărare, potrivit unor concluzii ale Sfera Business.

Potrivit analizei realizate de Elena Badea – Marketing Strategy Consultant,  32% dintre consumatorii români vor calitate și fiabilitate pentru produsele pe care le achiziționează, iar 90% vor da feedback negativ în cazul în care calitatea nu este la nivelul așteptărilor lor.

”Marketingul tradițional se dovedește de multe ori ineficient și este nevoie de integrarea acestuia cu marketingul digital. Ponderea lor diferă în funcție de industrie. Canalele de comunicare eficientă sunt deja cele mobile, deoarece online-ul este accesat acum în România în proporție de 53% de pe dispozitive mobile”, se precizează în concluziile studiului.

Dacă la nivel global 62% dintre consumatori sunt consumatori digitali, care se bazează pe tehnologie pentru a parcurge cel puțin trei etape din procesul de cumpărare, în România procentul depășeste 40% și este în creștere rapidă.

Ce fac diferit consumatorii digitali? În România 62% dintre consumatorii digitali se informează exclusiv online pentru a căuta produsul sau serviciul dorit. Consumatorii digitali accesează recenzii, verifică din mai multe surse mesajele de marketing ale companiilor și aleg cum doresc canalul de cumparare – online sau offline. Pentru ei decizia de cumpărare este în proporție de 56-67% bazată pe sfaturile date de prieteni și cunoștințe.

”Cu ajutorul tehnologiei, marketingul are opțiunea să creeze campanii de tip User Generated Content pentru a facilita implicarea clienților. Platforme precum tintup.com permit companiilor să integreze acest tip de campanii în modul cel mai eficient în practicile lor curente. O altă opțiune este aceea de a folosi canale care facilitează comunicarea în timp real cu consumatorii, iar cel mai bun exemplu este Snapchat. În România sunt foarte puține companii, dintre cele care ar putea beneficia extrem de mult de folosirea acestui canal, care au campanii pe Snapchat”, susțin specialiștii Sfera Business.