Strategii pentru a-ți restarta afacerea după ce ai întâmpinat „efectul de platou”

„Efectul de platou” este un termen folosit în atletism atunci când un sportiv nu mai progresează în rezultate, în ciuda antrenamentelor regulate. Fie că ai o firmă de tip start-up sau una stabilă, acest efect poate apărea în aproape orice afacere la un moment dat și este posibil să se manifeste și în afacerea ta. Iată câteva sfaturi pentru ca business-ul tău să aibă din nou succes!

Alege direct-to-consumer

După cum bine știți, singura constantă în viață este schimbarea. Una dintre cele mai recente modificări care zguduie lumea de afaceri este dezintermedierea. Odată cu dezvoltarea tehnologiei, așteptările clienților au început să crească, iar relațiile standard din trecut au fost înlocuite cu modele tip direct-to-consumer. Atunci când vinzi un produs prin intermediul distribuitorilor de vânzare, nu poți știi concret modul în care este vândut sau dacă clientul a plecat mulțumit din magazin. Prin vânzarea directă către consumatori, companiile își pot imagina modul în care ar trebui abordată relația cu clientul și poate pune în aplicare toate tacticile necesare pentru ca viziunea companiei să devină realitate. În urma descoperirii acestor avantaje, multe companii și-au reconsiderat strategiile B2B, sărind peste intermediari în procesul de vânzare-cumpărare.

Apelează la outsourcing

Un alt motiv pentru multe companiile întâmpină „efectul de platou” este lipsa capacității de a se adapta creșterii. Mai multe vânzări decât vă așteptați inițial este ceva ce orice antreprenor și-ar dori. Dar în cazul în care depozitul sau infrastructura logistică sunt luate pe nepregătite, provocările de creștere pot deveni dezastruoase. În astfel de cazuri, antreprenorii vor trebui să găsească noi modalități de a aborda creșterea economică și de a sprijini problemele de capacitate. Din fericire, outsourcing-ul poate ajuta multe companii să depășească aceste obstacole. Conform unor studii realizate de Deloitte, 47% dintre companiile care apelează la procesul de externalizare își rezolvă problemele interne.

Ia în considerare alternative de finanțare

Lipsa de capital este o altă catastrofă comună pentru cele mai multe dintre companiile în creștere. Una dintre sursele de finanțare care pot ajuta companiile în diferite etape ale ciclului lor de viață este crowdfunding. Aceasta este o formă de colectare de fonduri folosind resurse online. La baza ei stă ideea a apela la o comunitate ca un potențial finanțator pentru a dezvolta un produs. Această platformă s-a dovedit a fi una dintre cele mai interesante surse de finanțare disponibile.