Cum convingi un reprezentant VC să investească în compania ta

Găsirea unui investitor este unul dintre cele mai dificile obiective ale startup-urilor. Deși există multe modele de finanțare, cei mai mulți banii vin de la fonduri de capital de risc (venture capital). Iată câteva sfaturi prin care poți să construiești o relație cu un reprezentant VC (venture capital) și prin care îl  poți convinge să-ți finanțeze compania!

Află ce aveți în comun

Majoritatea reprezentanților VC sunt activi pe Social Media, au bloguri personale și realizează interviuri. Creează o bază de date a investitorilor la care aspiri, notează-ți interesele lor personale și află ce pasiuni ai în comun cu ei.

Încearcă să nu acaparezi conversația

După ce ai creat o legătură personală cu investitorul, stabilește o întâlnire cu el pentru a discuta. Prima întâlnire durează de obicei 15-30 de minute în care scopul tău este de a stârni interesul suficient de mult, astfel încât reprezentantul VC să dorească să programeze o a doua întâlnire. Este important să nu insiști să urmărească prezentarea companiei pe slide-uri dacă nu dorește acest lucru. De asemenea, nu vorbi niciodată peste el și nu-l întrerupe. Misiunea ta este de a ghida conversația, nu de a o acapara.

Fii sincer

Investitorii doresc să fii tu însuți, așa că încearcă să fii sincer cu privire la povestea companiei tale, provocările cu care le-ai întâmpinat și cum ai reușit să le depășești. Creează o imagine care este convingătoare, dar în același timp pragmatică în ceea ce privește modul în care încerci să-ți atingi obiectivele zi de zi. Totodată, arată-te conștient de riscuri pentru că asta îi va da de înțeles investitorului că nu renunți ușor.

Transmite informația clar și transparent

Reprezentanții VC evaluează sute de companii în fiecare lună și sunt instruiți să păstreze numai informațiile relevante. De aceea, tot ceea ce vei spune în timpul întâlnirii cu el trebuie să fie clar, succint și transparent. Evită să vorbești în profunzime despre un anumit subiect. În cazul în care un investitor va dori să cunoască mai multe detalii, solicită un follow-up.

Cere un feedback

Cei mai mulți investitori sunt dornici să ajute, așa că valorifică timpul petrecut împreună pentru a solicita un feedback onest sau o consiliere. Astfel, vei arăta că respecți perspectiva lor, iar dorința ta de a asculta feedback-ul va reflecta că poți avea aceeași abordare cu viitorii angajați și investitori.

Acceptă refuzul

Dacă o investiție nu se materializează, asta nu înseamnă neapărat că se încheie relația cu investitorul. Fă-ți un obicei în a trimite fiecărui reprezentant VC pe care l-ai cunoscut un e-mail prin care să le mulțumești pentru timpul acordat și prin care să subliniezi insight-urile pe care le-ai învățat de la ei.

Așadar, concentrează-te în a crea relații reale, atrage-i pe investitori cu ajutorul viziunii tale, dar fii sincer cu privire la problemele pe care le întâmpini. Indiferent de rezultate, rămâi o persoană respectoasă și păstrează legăturile cu oamenii importanți pe care i-ai cunoscut.