Cum faci ca proiectul tău finanțat prin crowdfunding să prospere?

În lumea afacerilor există o realitate în ceea ce privește platforma de crowdfunding: multe dintre firmele care au succes în urma donațiilor de crowdfunding sunt destinate să dea faliment la scurt timp după aceea. De fapt, în general, cu cât crowdfunding-ul crește mai mult decât ce este necesar, cu atât sunt șanse mai mari ca afacerea să fie un eșec. Pentru a îmbunătăți șansele de supraviețuire și a menține clienții fericiți, antreprenorii trebuie să țină cont de câteva aspecte pentru pregătirea ofertei de crowdfunding și pentru a maximiza succesul după ce proiectul a obținut finanțarea.

Unul dintre motivele principale în caz de eșec se referă la o criză a fluxurilor de numerar cauzată de o creștere rapidă și de estimări de cost optimiste. Astfel, dublarea bugetului produsului ar putea fi soluția acestei probleme. Indiferent cât estimezi costul de construire al produsului tău, crește-l cu 100%. Este mai bine să fii pregătit în cazul unui impact de flux numerar al unui model cu costuri mai mari.

   Mai mult, în timp ce crowdfunding extinde fondul de finanțare tradițional al unei companii, marea majoritate a fondurilor provin din network și conexiuni. Campaniile pot deveni virale, dar acest lucru se întâmplă rar. Companiile crowdfunding vor obține finanțare mai degrabă prin cultivarea relațiilor pe care le au deja, decât prin lansarea unor campanii de publicitate scumpe destinate atragerii de noi potențiali finanțatori și investitori. De aceea, când căutați investitori acreditați, începeți să vă creșteți rețeaua de la 6 până la 12 luni în avans. Construirea unor astfel de relații, în special cu influențatorii-investitorii, poate dura mai mult de doi ani și de aceea este bine să începeți din timp.

„Oamenii nu cumpără ceea ce faci, ei cumpără de ce o faci”, spune Simon Sinek, speaker și autor al cărții „Start With Why”. De aceea, video-ul este o modalitate puternică de a-ți spune povestea. Cât de mult poate contribui un videoclip la creșterea șanselor de a evolua cu succes prin crowdfunding nu este ușor de cuantificat, dar îmbunătățește șansele. În primul rând, un videoclip este o șansă de a-ți spune povestea și de a-ți transmite planul. Poți explica de ce ai început această afacere, cine este în spatele companiei și modul în care vei folosi banii. Captează atenția ascultătorului cu povestea ta și asigură-te că videoclipul este profesionist, clar, concis și are o durată de aproximativ 2-3 minute.

De asemenea, pentru ca proiectul să evolueze, este important să ai în echipa ta cel puțin o persoană care este suficient de atentă pentru a face ca logistica companiei să funcționeze. De preferat, această persoană trebuie să anticipeze tot ceea ce poate merge prost și să construiască planuri de urgență pentru eventualele probleme care pot apărea.

Așadar, cu ajutorul crowdfunding-ului, oamenii pot avea controlul asupra proiectului lor și pot primi finanțare de la prieteni, rude, vechi sau viitori clienți, fiind una dintre revoluțiile pe care era digitală ni le oferă.