Business Innovation: Supply chain management & new technologies

Atunci când o companie se angajează în a oferi anumite servicii clienților săi, este important ca aceasta să aibă încă de la început anumite strategii bine puse la punct, pentru a duce aceste promisiuni la bun sfârșit – iar acest lucru este crucial în domeniul logisticii și în managementul de supply chain. În caz contrar, rezultatele pot aduce mari dificultăți companiei. Care ar fi astfel strategiile care ar contribui la eficientizarea procesului de transport și care, ulterior, ar asigura un flux continuu în livrările produselor?

LTD Management, companie specializată în logistică și supply chain management (SCM), subliniază faptul că, în domeniul SCM, abordarea unei viziuni globale ajută compania să înțeleagă mult mai bine trendurile pieței care, ulterior, pot fi aplicate pentru a îndeplini cerințele clienților. Aceste trenduri reprezintă, de fapt, noi oportunități de conturare a strategiilor organizației.

Constatăm că unele dintre cele mai inovative trenduri ce pot schimba modelele de business sunt orientate către tehnologie. Ne punem, astfel, următoarea întrebare: Cum arată tehnologia aplicată în domeniile SCM și logistică și care sunt aceste tehnologii?

Introducerea senzorilor conectați la surse de internet -> cu ajutorul acestor senzori, retailerii pot afla nivelul de prospețime al fructelor și legumelor, precum și calitatea acestora. Totodată, acești senzori pot colecta și alte informații relevante, precum: starea solului, gradul de expunere la soare, cât și nivelul de umidatate și temperatură.

Blockchain – inovația care schimbă regulile jocului în SCM

În industria supply chain management, un aspect important îl prezintă sectorul alimentar. Alimentele trebuie să fie livrate la timp și în condiții optime, pentru a fi așezate apoi pe rafturile supermarketurilor în cea mai bună stare. Blockchain a schimbat cu totul acest sector, aducând un plus sistemului de tracking atât al procesului de livrare al produselor, cât și a condițiilor în care acestea se dezvoltă, prin asocierea unui token fiecărui produs.

Astfel, blockchain nu numai că permite agenților posibilitatea de a verifica numeroase detalii ale fiecărui produs în parte (precum caractersticile acestuia, prețul, data fabricării, furnizorii prin care se livrează) dar a eliminat, prin potențialul său, un aspect mult mai important: riscul îmbolnăvirii consumatorilor prin produse falsificate sau purtătoare de bacterii.

Datorită sistemului prin care a fost construit, blockchain oferă posibilitatea de a track-ui fiecare produs în doar 2.2 secunde, ne arată specialiștii de la Quartz prin analiza asupra modalităților prin care compania Walmart a implementat sistemul blockchain furnizat de IBM. Acest lucru ajută în mod substanțial depistarea ultra-rapidă a produselor alimentare infectate și de a le scoate imediat de pe piață, spre deosebire de utilizarea metodelor de până atunci, care aduceau același rezultat în mult mai mult timp – la un interval de 6-7 zile.

Totodată, conform acestui studiu, blockchain aduce siguranța de care au nevoie toate companiile: “Natura blockchain oferă siguranța că datele introduse despre un produs nu pot fi ușor schimbate și, totodată, pot fi stocate pentru totdeauna” (Changrui Ren, IBM Research Executive)

Pentru a afla mai multe despre cum funcționează toate aceste lucruri, urmăriți pe YouTube: Walmart’s food safety solution using IBM Food Trust built on the IBM Blockchain Platform.

 

Surse:

https://www.youtube.com/watch?v=SV0KXBxSoio

http://www.supplychain247.com/article/unlocking_blockchains_potential_in_your_supply_chain

https://www.atkearney.com/operations-performance-transformation/a-strawberry-s-journey-through-the-digital-supply-chain