La vremuri Smart, Marketing Smart!

Ne pregătim pentru cea de-a IV-a ediție Smart Marketing și ne-am gândit să abordăm tematica conferinței din perspectiva conținutului de brand, care în ultima vreme pare să fie dominat de materialele video. Statisticile arată că mai mult de 80% dintre consumatori cumpără un produs după ce vizualizează un material video postat de un brand sau de alți cosumatori. Conținutul video este preferat în detrimentul celui scris, asta deoarece creierul uman procesează mai repede materialul vizual decât pe cel de tip text.

În același timp marketing-ul de tip video aduce trafic și atrage atenția utilizatorului, fiind metoda cea mai eficientă pentru business-urile mici sau brand-urile care sunt la început de drum.

Iată câteva motive care să te convingă să iei în considerare conținutul de tip video pentru business-ul tău:

Impactul asupra conversiilor și vânzărilor

Cu cât mai bine executat, rata de interacțiune a conținutului video crește, iar oamenii de marketing îl folosesc pentru a crește numărul vânzărilor și pentru a crește vizibilitatea brand-ului. Utilizatorii tind să fie mult mai conectați și mai implicați din punct de vedere al interacțiunii la acest tip de conținut datorită caracteristicilor sale: mult mai ușor de parcurs, interactiv.

Stimulează comportamentul consumatorului

Materialele video sunt frecvent folosite pentru a explica cum se folosește un produs sau serviciu sau pentru a realiza un review acestuia. Giganții din e-commerce cum ar fi Amazon, folosesc materiale video pentru o mai bună prezentare a produselor. Când utilizatorul vede cum este folosit un produs sau un review al acestuia, îl determină să fie mai conectat și să interacționeze mai mult cu brand-ul respectiv. Acest lucru influențează comportamentul cumpărătorului și stimulează vânzările. De asemenea, folosirea conținutului de tip video este o modalitate excelentă pentru a investi în încrederea audienței.

Conținut pentru Social Media

Cel mai popular tip de conținut în social media în acest moment este conținutul video. Materialele de tip video comunică un volum mare de informație într-un timp foarte scurt, fiind ușor de înțeles de utilizatori. Fără îndoială, dacă vrei să atingi un public mai larg în social media, ar trebui să distribui mai mult conținut video! Nu numai că este mult mai interactiv, dar are și un impact mai mare asupra utilizatorului comparativ cu conținutul de tip text. Materialele video reprezintă un mod extraordinar de a explica concepte, de a arăta cum poți folosi anumite produse sau de a realiza review-uri de produse. Brand-urile și business-urile folosesc această tactică și funcționează!

Câștigă atenția utilizatorilor tăi

De când materialele video sunt mult mai interactive și ușor de înțeles, vizitatorii au tendința de a petrece mai mult timp pe rețelele de social media sau pe website-uri dacă acestea au conținut video. Utilizatorii consumă mult mai ușor acest tip de conținut comparativ cu cel de pe bloguri. Postările de tip video pe rețelele de social media vor atrage vizitatori noi și în același timp, reach-ul va crește. Lucru care îți va scoate în evidență brand-ul și îl va face recognoscibil.

Bounce rate în scădere

Conținutul video pare să fie o soluție pentru un bounce rate mare. Înainte de a fi folosit, utilizatorii vizitau website-urile și le părăseau rapid din cauza conținutului non-interactiv. Totuși, odată cu popularitatea conținutului video, business-urile și brand-urile au început să îl folosească. Așadar, care este diferența? Vizitatorii petrec acum mai mult timp pe aceste platforme, deoarece consumă conținut video, fiind o bună metodă de a scădere a bounce rate-ului. În același timp, numărul mare de vizitatori pe care îi atrage demonstrează eficacitatea marketingului de tip video.

Așadar, trend-urile în materie de marketing content par să se mențină în aceeași direcție. Mai mult decât atât, putem observa o ascensiune continuă a acestuia și ne așteptăm ca materialul video să fie din ce în ce mai adoptat de brand-uri și chiar business-urile la început de drum.