Gamification în sectorul de HR

Într-o societate unde mai mult de 70% dintre angajați nu au parte de interactivitate la locul de muncă, tehnicile de gamification pot schimba regulile jocului – motivarea angajaților, susținerea acestora în procesul de învățare și oferirea unui feedback de performanță în timp real. Totuși, 70% dintre directorii de HR nu au nicio idee despre ce înseamnă tehnologia gamification. În același timp, de-a lungul timpului, specialiștii din domeniu au dezbătut cum tehnicile de gamification vor transforma industria de HR.

Out of the box în procesul de recrutare

Gamification în HR se focusează în primul rând pe performanța și motivarea angajaților, însă această metodologie este luată în considerare inclusiv în procesul de recrutare. Google și Facebook își pun deja la încercare potențialii candidați prin diverse provocări de codare pentru a descoperi cei mai talentați dezvoltatori; în timp ce brand-urile de tech folosesc gamification în procesul de recrutare, și companiile de beauty iau astfel de măsuri. De exemplu, L’Oreal a început să integreze diverse jocuri în procesul de selecție al candidaților. De la retenție la performanță e doar un pas, candidații sunt atrași, analizați și în cele din urmă aleși.

Gamification în procesele de colaborare și comunicare internă

Există deja anumite companii care au dus tehnica de gamification la un alt nivel. Un exemplu concret deja implementat poate fi un website precum stackoverflow.com folosit de anumite companii în procesul de comunicare internă. Angajații pun diverse întrebări legate de domeniul de activitate în care activează, iar cele mai utile și apreciate răspunsuri sunt votate. Acestea primesc un punctaj, iar în funcție de valoarea cestuia, angajații cu cele mai multe puncte sunt recompensați, iar recompensa este aliniată cu politica internă a companiei.

Astfel de exemple pot fi ușor implemetate în cadrul unei companii, însă înainte de procesul de execuție, este necesar să iei în calcul câteva aspecte:

  • Gândește strategia! Identifică și conturează obiectivele business-ului la care vrei să ajungi prin implementarea acestui proces.
  • Focusează-te asupra a ceea ce îi motivează pe angajații tăi! Procesul de gamification reprezintă 75% psihologie și 25% tehnologie. Cu siguranță angajații unei companii de telecomunicații vor fi motivați de un proces interactiv de Q&A intern cu privire la aspecte tehnice din domeniu. Se pare că recompensele de tipul recunoașterii în cadrul compeniei funcționează cel mai eficient.

Rezultatele strategiei de gamification în rândul angajaților

Interacțiunea cu angajații la un nivel emoțional prin intermediul tehnicilor de gamification se pare că are rezultate mai bune pe partea psihologică și productivă a angajaților:

  • Autonomie. Studiile arată că angajații independenți, cu responsabilități clare au un nivel mai ridicat în ceea ce privește satisfacția și performanța la locul de muncă față de cei care nu au neapărat un rol bine stabilit.
  • Distracție. Când ducem la bun sfârșit o responsabilitate, creierul nostru elimină dopamină, făcându-ne să ne simțim euforici. În același timp, tehnicile de gamification se încadrează la această categorie a recompensării.
  • Competența. Cu cât un angajat își îmbunătățește un skill, cu atât mai mult acesta va continua să o facă. Abilitățile însușite sau îmbunătățite prin intermediul tehnicilor de gamification for fi mai eficiente, cu rezultate mai rapide.