Social Media în business-urile mici

Social Media a devenit un subiect indispensabil pentru proprietarii de business-uri mici de pretutindeni, fiind o metodă excelentă pentru a îți aduce în vizorul potențialilor clienți brand-ul.

Totuși, se pare că strategiile de social media marketing din cadrul companiilor mici au un avantaj în fața marilor companii. De ce? Eficacitatea strategiei de social media se reduce la rata de interacțiune. Dacă un brand nu interacționează cu clienții săi, șansele succesului din online se pot reduce considerabil.

Social Media în business-urile mici

Interacțiunea cu consumatorii tăi este esențială în strategia de marketing pentru business-urile mici. Social media te ajută să construiești vizibilitate brand-ului tău, să îți mărești baza de clienți și de asemenea, să te conectezi cu clienții deja existenți.

Un studiu arată că 90% dintre oamenii de marketing consideră social media o componentă importantă pentru dezvoltarea afacerii lor, iar 82% dintre respondenți au lucrat în companii cu mai puțin de 100 de angajați.

De asemenea, respondenții au afirmat că stretegia de social media marketing este eficientă pentru proprietarii de business-uri mici atât vreme cât există activitate continuă și interacțiune permanentă cu urmăritorii paginii.

De ce business-urile mici au un avantaj în fața companiilor mari

Succesul din social media nu se contorizează în numărul de urmăritori ai paginii, ci în funcție de nivelul de interacțiune. Iată câteva aspecte pentru care succesul din social media pentru companiile mici este mai ușor de atins:

1. Întreprinderile mici sunt formate din comunități

Există câteva diferențe între companiile mici și mari, pornind de la structura legislativă, număr de angajați până la profit. Însă, aceste aspecte nu sunt singurele aspecte distinctive: companiile mici sunt mai degrabă concentrate în comunități și multe dintre aceste întreprinderi sunt extrem de implicate în comunitate, ceea ce duce la o strânsă legătură cu clienții lor. Pe de-o parte aceștia se bucură să facă parte din ‘grup’, conectându-se și găsind oportunități de parteneriate cu alte afaceri locale.

Prin intermediul canalelor de social media, întreprinderile mici pot crea conexiuni cu clienții lor în mediul online. Astfel de întreprinderi vor fi mai implicate în interacțiunea cu cei care fac parte din comunitate față de companiile mai mari. De asemenea, unei companii mici îi va fi mult mai ușor să gestioneze fluxul de comentarii sau intercțiuni din partea comunității lor.

Pe de altă parte, social media este o modalitate bună de a vorbi despre produse și servicii. Pentru a mări rata de interacțiune, o tehnică foarte bună este încurajarea generării conținutului din partea utilizatorilor cu privire la produsul sau serviciul companiei tale. La fel de eficiente sunt recenziile, întrebările sau comentariile venite din partea consumatorilor. Clienții și potențialii clienți vor avea mai multă apreciere față de un business care își alocă timp pentru interacțiunea cu aceștia.

2. Costuri de promovare mai scăzute

 Chiar dacă investești în promovarea online din anumite perspective, social media în esență este un canal de promovare gratuit. Poți de asemenea, să targetezi doar audiențele pe care ți le dorești, în funcție de specificul business-ului tău. Pentru o companie mică este suficient să se concentreze pe o targetare locală, ținându-și comunitatea la curent cu promoții, oferte speciale, produse noi, ba chiar și cu noutăți din industrie.

3. Servicii personalizate

 Întreprinderile mici sunt axate mai degrabă pe experința individualizată a clienților lor. Pentru unii, procesul de achiziție de la o companie mică este parte din experiența de cumpărare. Un studiu arată că 53% dintre consumatori vor să cumpere de la întreprinderile mici datorită serviciilor personalizate de care beneficiază.