[Speaker @BusinessMark] TIM ACKERMANN

Auzim din ce în ce mai des despre nevoile angajatului modern – mobilitate, flexibilitate, set de valori. Tim Ackermann ne-a împărtășit viziunea sa:

  • Care sunt valorile societății actuale și cum se reflectă acestea în ceea ce privește sectorul resurselor umane?

Ținând cont de faptul că există variații în funcție de regiune/țară, putem observa câteva aspecte comune în ceea ce privește forța de muncă: nu numai un accent mai puternic pe echilibrul dintre viața personală și cea profesională, ci mai degrabă un focus mai mare pe viața socială și cea familială cu un grad de flexibilitate mai mare în ceea ce privește viața profesională. Interesant este faptul că sentimentul de siguranță joacă un rol important, de asemenea – mai degrabă în contextul relațiilor personale decât în cazul unui loc de muncă de lungă durată. Acestea fiind spuse, există totodată și categoria ‘talentelor’ care caută angajatori stabili, cum ar fi entitățile de stat și guvernamentale. Este important să înțelegem că tendințele nu variază numai în funcție de regiune sau istoric, dar și în funcție de generație și situația actuală a societății. În același timp, abisul din categoria ‘talentelor’ devine și mai adânc când vorbim despre valori. Un lucru comun care îi unește pe cei din această categorie este o cauză mai importantă decât de a câștiga bani sau a lucra pentru o companie renumită. Corporațiile au nevoie de a uni mult mai puternic – prin sisteme, procese, cultură și vizunea companiei – această valoare cu nevoile personale ale angajaților. Ceea ce e o diferență majoră comparativ cu practicile din trecut când relația angajat – angajator se rezuma doar la nivel de tranzacționare – servicii oferite vs. compensație.

  • Cum ne adaptăm noilor tendințe în ceea ce privește managementul personalului (flexibilitate, mobilitate, etc.) în timp ce indicatorii de performanță sunt la un nivel ridicat?

Cred cu tărie că cele două aspecte ‘opuse’ se atrag! La locurile de muncă moderne există dovezi clare că flexibilitatea, mobilitatea și nu în ultimul rând, performanța business-ului și a angajaților cresc atunci când aceste atribute sunt îmbinate. Studiile arată că un nivel de interacțiune între angajați ridicat determină indicatori de performanță ridicați, cum ar fi satisfacția consumatorului, puterea inovației și în cele din urmă, profitul.

Mai multe date despre employee engagement: http://www.gallup.de/182726/q12-employee-engagement.aspx

 

Tim are 20+ ani experiență:

  • Global Head of Talent Acquisition & Experience, Lidl
  • Vice President Talent Acquisition, Zalando
  • Senior Director Talent Acquisition, Parexel
  • Regional HR Director, Swarovski
  • Talent Acquisition Lead, Microsoft
  • Vice President, Graduate Recruitment and Training, Deutsche Bank

Tim este expert HR și Talent Acquisition, pasionat și experimentat, cu o experiență de peste 20 de ani în diverse domenii și regiuni globale, la companii precum Lidl, Deutsche Bank, Microsoft, Swarovski și Zalando. În afara lumii corporatiste, Tim a predat HR Management la International School of Management, München. Tim este membru fondator și vicepreședinte al asociației germane Queb e.V. Quality Employer Branding, fiind activ implicat în armonizarea educației academice europene pentru FIBAA e.V.