[Speaker @BusinessMark] GIOVANNI MANCHIA, Lecturer Organizational Change Management, ROTTERDAM SCHOOL OF MANAGEMENT vorbește la Operational HR!

 

1. Care sunt valorile societății actuale și cum se reflectă acestea în ceea ce privește sectorul resurselor umane?

Este o întrebare fundamentală și de asemenea, una dificilă. Mă voi focusa pe următorul aspect: impactul tehnologiei în societatea de azi. Tehnologia a revoluționat câmpul muncii. Cu ajutorul acesteia ne putem desfășura activitatea în orice colț al lumii, la orice oră. Colaborările cu oamenii care fac parte din alte culturi sunt benefice, dar în același timp reprezintă și provocări din cauza diferențelor culturale (de care nu suntem conștienți tot timpul).

O economie globală înseamnă că granițele dintre dintre viața profesională și cea personală dispar, ceea ce devine o presiune asupra volumui de muncă. Cum gestionează oamenii astfel de situații? Se adaptează companiile și angajații acestui context? Tehnologia vine cu altă provocare. Companiile sunt nevoite să își adapteze modelele de business, ceea ce duce, de regulă, către scopuri și cerințe diferite. Ar putea duce la o discrepanță între nevoile de pe câmpul muncii și angajații actuali. Cum reducem această discrepanță? Este o întrebare fundamentală la care specialiștii de HR trebuie să găsească răspuns.

 

2. Cum ne adaptăm noilor tendințe în ceea ce privește managementul personalului (flexibilitate, mobilitate, etc.) în timp ce indicatorii de performanță sunt la un nivel ridicat?

În societatea modernă succesul companiilor depinde de abilitățile și energia oamenilor care sunt dispuși să investească în angajații lor. Acest lucru presupune ca angajatorul să ofere încredere deplină angajatului și să îl motiveze pentru a obține cele mai bune rezultate la locul de muncă.

Din păcate, multe companii încă funcționează după mentalitatea secolului 19 dacă vorbim de relația angajator-angajat. Angajații sunt văzuți ca niște resurse care acționează și gândesc la fel și tind să fie tratați în același mod când vine vorba de performanță. Indicatorii de performanță sunt de regulă setați pentru a controla, a monitoriza activitatea.

Dacă vorbim despre flexibilitate și mobilitate, o mare parte din activitate este realizată din locuri și în intervale orare potrivite pentru angajat. Este nevoie doar de încrederea că angajații vor livra rezultatele dorite. Când angajatorii oferă încredere angajaților, ‘cum?’ și ‘când?’ ar trebui lăsate la latitudinea angajaților. De asemenea, este nevoie de o flexibilitate în ceea ce privește viziunea angajatorului, dar și a angajatului – așadar, flexibilitatea este bi-direcțională.