5 informații esențiale din Raportul „Romanian Shipper”, pe care orice manager de transport trebuie să le cunoască

Pentru a optimiza bugetul în 2020, expeditorii vor să negocieze rate mai bune de transport de marfă și să își asigure în permanență noi surse de aprovizionare a serviciilor de transport. Aceste acțiuni sunt deosebit de importante chiar acum, când situația de pe piața transporturilor este fluctuantă și se poate schimba de la sezon la sezon.

Transporeon – lider global în soluții de logistică bazate pe cloud și ARILOG – Asociația Română de Logistică au efectuat un sondaj în rândul profesioniștilor din transporturi, logistică și supply chain, pentru a afla care este situația actuală pe piața românească și modul în care companiile optimizează costurile.

Să aflăm detalii despre 5 informații cheie din Raportul „Romanian Shipper”, pe care fiecare manager de transport ar trebui să le știe pentru a-și optimizz bugetul de transport în mod corespunzător.

 

  1. Majoritatea comenzilor de transport sunt îndeplinte de cărăuși

În ceea ce privește Raportul „Romanian Shipper” 2019, în medie, 81% dintre expeditori își externalizează transporturile și niciunul nu folosește doar propria flotă. În zilele noastre, a avea o flotă proprie conduce la costuri semnificative legate de combustibil, reviziile tehnice ale camionului, salariile șoferilor și alte servicii de mentenanta.

Luând în considerare fluctuația în ceea ce privește nevoile de livrare și deficitul de șoferi, este mai ieftina utilizarea serviciilor unei companii de transport, de aceea majoritatea companiilor nu își păstrează propriile camioane pentru transport.

Un alt mare avantaj este flexibilitatea, deoarece expeditorii utilizează serviciile transportatorilor numai atunci când există o astfel de nevoie, iar când nu este cazul, nu trebuie să mențină costurile de întreținere.

 

  1. Majoritatea companiilor de transport utilizează un mix de contracte și alocare pe piața spot

În ciuda faptului că 38% din expeditori procesează transporturi bazate 100% pe contracte pe termen lung, mai mult de jumătate (54%) folosesc într-o oarecare măsură piețele spot. O astfel de abordare oferă expeditorilor flexibilitate mai ales atunci când au capacități de producție mai mari, care solicită un necesar suplimentar de transport sau când apare o situație neprevazută, iar transportatorul tradițional nu este capabil să asigure transportul. Expeditorul român își poate asigura transportul pe piețele spot, uneori chiar și cu prețuri mai mici în comparație cu tariful contractului pe termen lung.

 

  1. Cea mai mare cheltuială de logistică pentru expeditori este previzionarea și planificarea necesarului de capacitate

Cu un necesar al capacității planificat și previzionat într-un mod adecvat, expeditorii își pot asigura nevoile de transport cu un preț mai bun și își pot crește capacitățile de încărcare și descărcare. Pentru a face acest lucru, ei trebuie să optimizeze procesele și să stabilească o comunicare lină cu operatorii de transport.

Una dintre cele mai eficiente soluții pentru a face acest lucru este digitalizarea care permite expeditorilor să simplifice comunicarea cu transportatorii, ii ajuta la reducerea retururilor goale și la planificarea rutelor în cel mai profitabil mod. Mai mult, în raportul Capacity, Pricing & Technology: 2019 European Road Transportation se arată că una dintre cele mai importante schimbări pe care le va aduce digitalizarea este cooperarea cu expeditorii. Acest raport oferă o imagine de ansamblu asupra motivului pentru care digitalizarea va fi un element important în cooperarea din domeniul transporturilor în viitor.

 

  1. Bugetele de transport au crescut și se presupune că vor crește din nou în 2020

Expeditorii români sunt destul de optimiști în ceea ce privește creșterea bugetului. 77% dintre cei intervievați au declarat că bugetul lor a crescut în 2018, iar 86% prognozează că va continua să crească în 2020. Luând în considerare o creștere stabilă a PIB-ului din Romania, managerii de transport trebuie să-și amintească că, cel mai probabil, capacitățile de producție vor crește din cauza nevoilor de consum mai mari.

Acest fapt înseamnă că, odată cu fluctuația capacității furnizorilor, se va crea o situație de risc în care va fi din ce în ce mai dificil să se asigure nevoile de transport, iar stabilirea unor taxe mai mari nu va fi întotdeauna un răspuns. De aceea, pentru a optimiza strategia de execuție a serviciului de transport, managerii trebuie să se gândească cum să optimizeze procesele interne de transport și cooperarea cu furnizorii pentru a rămâne atractivi pentru acestia.

 

  1. Expeditorii români intenționează să negocieze tarifele pentru serviciile de transport, să marească baza de furnizori și să digitalizeze procesele logistice 

Raportul „Romanian Shipper” 2019 arată, de asemenea, ce acțiuni vor să întreprindă expeditorii români pentru a-și optimiza costurile de transport. În mare parte, acestia exercită o presiune asupra negocierii tarifelor cu operatorii de transport, extind baza de furnizori și initiază proiecte de digitalizare a proceselor de transport.

Întrebarea pe care fiecare manager de transport ar trebui să si-o adreseze este cum să fie mai eficient pentru a se asigura că nevoile lui vor fi acoperite și pentru a evita situația în care concurența rezerva cea mai mare parte din capacitatea transportatorului. Răspunsul este o comunicarea.

Trebuie să puteți oferi informații complete cu privire la sloturile de timp liber, reguli clare în ceea ce privește cooperarea și date ușor accesibile privind nevoile de transport. Aici apare digitalizarea. Cu o soluție IT care sa serveasca drept „locul adevăraului”, ii puteți informa în mod clar pe transportatorii dvs. despre sarcinile necesare și intervalele de timp disponibile la depozit. Mai mult, datorită datelor bine structurate, puteți evalua performanța transportatorului dvs. și puteți utiliza aceste informatii pentru a negocia tarife mai bune. Digitalizarea reprezinta un avantaj important și pentru transportatori. Cu o comunicare digitalizată, acestia își pot planifica cu ușurință transporturile pentru a evita kilometri goi, care este unul dintre cele mai mari probleme în rândul carausilor.

În prezent, realitatea în industria de transport din Romania este dificilă. Pe de o parte, tarifele și capacitatea furnizorilor sunt fluctuante, iar pe de altă parte, expeditorii trebuie să își asigure nevoile de transport în cel mai eficient mod și să ramană totuși atractivi pentru companiile de transport. Situația se înrăutățește, deoarece marjele transportatorilor nu pot fi scazute mai mult de nivelul curent.


Transporeon este lider mondial in furnizarea soluțiilor IT pentru logistică care permit companiilor de producție și retail să automatizeze activitățile de transport, să gestioneze sloturile orare și să îmbunătățească comunicarea cu transportatorii, securizând astfel necesarul de servicii de transport. Dacă doriti sa aflați mai multe detalii accesați pagina https://www.transporeon.com/en/ sau solicitați un demo.


Dați-ne un follow, pentru a rămâne la curent cu toate noutățile privind evenimentele organizate de BusinessMark:

➡️ www.facebook.com/BusinessMark/
➡️ www.linkedin.com/company/businessmark
➡️ www.instagram.com/business.mark/
➡️ blog.business-mark.ro
➡️ business-mark.ro/