Florentina Șușnea, PKF Finconta: „După criză, mai mult ca oricând, viitorul este al companiilor cu scop”

Scopul unei companii o definește, spune lumii de ce există, ce probleme își propune să rezolve și ce valori susține în fiecare interacțiune. Tot mai des în ziua de astăzi, companiile folosesc scopul pentru aprofundarea relației cu clienții, pentru a contribui la consolidarea comunității în care își desfășoară activitatea, pentru atragerea talentelor concomitent cu atingerea cifrelor de performanță economică.

Însă nu toate companiile văd în scop un ideal atotcuprinzător. Unele și-l reprezintă drept un instrument de relații publice ca doar să comunice cine sunt, ce susțin și să câștige cotă de piață. Altele cred că punerea pe piață a produselor la cele mai mici prețuri este singurul lucru care contează pentru consumatori. În timp ce putem recunoaște mentalități de acest fel chiar în rândul companiilor de succes, cercetările arată că ceea ce delimitează companiile cu scop de celelalte sunt longevitatea și autenticitatea.

Companiile care pun accent pe scopul lor și îl conectează cu modul în care își derulează operațiunile vor beneficia de următorul set de avantaje competitive:

Loialitate pe termen lung – Companiile care au un scop și își construiesc activitatea în jurul acestuia obțin mai ușor consecvență și loialitate din partea clienților. Companiile care nu reușesc să-și identifice și definească un scop pot supraviețui pe termen mediu, dar pe termen lung clienții acestora vor dori mai mult.

Creștere pe termen lung – Potrivit studiilor pe această temă companiile care sunt centrate pe scop, au creșteri ale cotei de piață mai mari și cresc de aproximativ trei ori mai repede decât competitorii lor. Mai mult, aceste companii obțin și un nivel mai mare de satisfacție în rândul angajaților și consumatorilor.

Diversitate generațională  – Un brand care afirmă și un scop al companiei îi atrage mai mult pe tinerii generațiilor Y și Z pentru că fie se aliniază cu cine sunt ei sau cu cine vor să fie. Dar de ce e important scopul? Pentru că răspunde la întrebarea „de ce există compania?”, iar acest răspuns aduce claritate în mecanismele de luare a deciziilor de business.

Implicare în comunitate – Stimulate de tehnologie, transformările actuale conțin și schimbarea factorilor care influențează decizia de cumpărare. Din ce în ce mai mult suntem atenți să cumpărăm de la brandurile care își tratează bine angajații, au grijă de mediul înconjurător și se implică în comunitatea unde operează. Deoarece atunci când companiile își alinieaza acțiunile pentru satisfacerea binelui comun, construiesc sustenabil cu toți factorii implicați, și în consecință își cresc relevanță de a fi pentru a aceștia.

Ultimele evoluții în raportare performanței unui companii arată că pe primul loc nu mai este neapărat situația financiară, sau satisfacția angajaților și consumatorilor, ci măsurarea impactului social. Așadar scopul este un factor de diferențiere important.

Reziliență în situații de criză – Chiar dacă măsurile operaționale, de asigurare a continuității afacerilo sunt cele care intră imediat pe agenda managerilor în situații de criză, odată acestea implementate, este importantă reconectarea tuturor cu scopul și valorile companiei. În modul acesta atât valorile cât și scoopul se vor revalida și vor acționa ca o sursă de energizare pozitivă a echipei, vor aduce claritate și vor mobiliza spre contribuție și acțiune.

În concluzie

Tot mai mult își face loc tendința de conectarea la comunități și clienți prin intermediul scopului. Prețul și calitatea rămân în continuare principalii factori în luarea deciziilor de cumpărare. Cu toate acestea tot mai mulți tineri aleg companiile cu responsabilitatea de acționa așa cum este scopul lor. Scopul spune ceva important pentru că exprimă o aspirație relevantă pentru noi toți. În consecință oamenii preferă companiile cu scop pentru că li se adresează personal. Le preferă ca angajatori, le cumpără produsele, le susțin și le recomandă celorlalți, chiar și în perioade de criză.


Autor: Florentina Șușnea, Managing Partner, PKF Finconta


Citește și:

Optimizarea fluxului de numerar și rambursarea TVA în perioada stării de urgență

Noua normalitate: audit și consultanță la distanță în economia post-COVID

Studiu EY: Liderii de business privesc dincolo de criză și configurează noi planuri de fuziuni și achiziții

Când activitatea economică va fi reluată, o provocare în plus pentru companii este evaluarea clienților

Cum să lupți cu coronavirusul în spațiile de birouri, de producție și logistice

Ce măsuri au început să ia țările pe perioada crizei Covid-19

Importul, producția și distribuția de alcool sanitar – ce implică din perspectiva accizelor?

Cum putem limita expunerea personalului implicat în operațiuni vamale în contextul crizei COVID-19?

Ajutoare de stat pentru sprijinirea economiei Statelor Membre, în contextul focarului de infecție cu COVID-19

Economia colaborativă – evoluție și tendințe


Dați-ne un follow, pentru a rămâne la curent cu toate noutățile privind evenimentele organizate de BusinessMark:

➡️ www.facebook.com/BusinessMark/
➡️ www.linkedin.com/company/businessmark
➡️ www.instagram.com/business.mark/
➡️ blog.business-mark.ro
➡️ business-mark.ro/


Sursă foto: Unsplash.com