#dialogurileBusinessMark. Radu Manoliu, Mondelēz International: „Lanțul de aprovizionare trebuie să se adapteze, să fie mai eficient, să descopere rute alternative de distribuție și să fie mai optimizat”

Radu Manoliu, CS&L Manager Romania, Bulgaria and EAM (East Adriatic Markets) în cadrul Mondelēz International a fost invitatul nostru la #dialogurileBusinessMark. El ne-a vorbit despre provocările cu care se confruntă organizația, ca urmare a pandemiei, măsurile implementate pentru a evita contaminarea personalului, strategiile de management ale lanțului de aprovivionare și multe altele pe care le puteți descoperi în interviul de mai jos.


Suntem într-o perioadă de incertitudine, iar acest lucru va testa rezistența și adaptabilitatea lanțului de aprovizionare. Cum a schimbat COVID-19 domeniul dvs. de lucru, organizația, procesele și cum vedeți evoluția în continuare?

Radu Manoliu: „Una dintre prioritățile companiei a fost și este asigurarea continuității lanțului de aprovizionare în această perioadă. Mondelez se concentrează ca cele mai importante produse din portofoliu să ajungă prin intermediul retailerilor și distribuitorilor la consumatorii fideli ai brandurilor noastre în condiții de calitate și siguranță pentru angajați, consumatori și clienți.”

Ce măsuri ați implementat pentru a evita contaminarea personalului cu noul coronavirus?

Radu Manoliu: „La Mondelēz International punem întotdeauna pe primul loc siguranța colegilor, produselor și consumatorilor și am luat măsurile adecvate pentru a ne proteja forța de muncă și facilitățile noastre. Încă de la începutul pandemiei, am avut în vedere instituirea de măsuri suplimentare de securitate și igienă, oprirea călătoriilor, limitarea reuniunilor a mai mult de 10 persoane, permițând angajaților să lucreze de la distanță, și nu numai. La nivel global, în anumite situații, cum ar fi unitățile de producție unde unii angajați au nevoie să fie prezenți la fața locului, au fost făcute evaluări detaliate ale riscurilor locale și au fost adoptate o serie de protocoale, inclusiv distanțarea socială și igiena personală sporită și igienizarea locului de muncă.

În conformitate cu declarațiile autorităților locale, aliniate la alte organisme internaționale, precum Organizația Mondială a Sănătății, Mondelez International menționează ca nu există niciun risc de transmitere a virusului la alimente și dorește să asigure consumatorii că produsele companiei sunt sigure de consum.”

Care considerați că sunt strategiile de management al lanțului de aprovizionare ce pot asigura succesul în această perioadă de criză?

Radu Manoliu:Continuăm să monitorizăm această situație dinamică și maximizăm eforturile noastre pentru a asigura un flux constant al produselor noastre pe piață. Lucrăm pentru a ne asigura aprovizionarea cu materie primă și pentru a furniza stocuri suplimentare, dacă este cazul, astfel încât consumatorii noștri să găsească brandurile preferate în magazine. În același timp lanțul de aprovizionare trebuie să se adapteze, să fie mai eficient, să descopere rute alternative de distribuție (canale online) și mai optimizat. Cel mai important, întreaga distribuție trebuie să fie mai rapidă astfel încât să ajungem la timp la consumatorul final care este din ce în ce mai exigent și mai “grăbit”.”

Care credeți că sunt principalele măsuri care ar duce la creșterea productivității în această perioadă?

Radu Manoliu:Obiectivul nostru este să ieșim din această criză și mai puternici decât înainte și pentru acest lucru accelerăm o serie de inițiative strategice și continuăm să investim în portofoliu, mărci și oameni pentru a rămâne alegerea preferată a clienților și consumatorilor noștri.”

În ce măsură credeți că acest context va accelera investițiile organizațiilor în tehnologii noi? Care sunt principalele avantaje ale automatizării depozitelor?

Radu Manoliu:Fără tehnologizarea actuală alături de eforturile angajaților noștri, nu am fi putut asigura aprovizionarea consumatorilor cu produsele lor preferate. Digitalizarea a fost o prioritate pentru Mondelez și înainte de situația de criză actuală, iar în ultima perioadă s-a accelerat. De la cel mai simplu fapt că toți angajații Mondelez de la birou lucrează de acasă fără a avea probleme de sistem, până la implementări avansate în fabrici sau depozite prin care să se obțină aceeași productivitate cu un număr redus de angajați.”

Ce beneficii poate aduce această criză, pe termen mediu și lung?

Radu Manoliu:Consumatorii sunt foarte atenți la produsul pe care îl cumpără, la materia primă folosită și la proveniența acesteia, chiar și în perioada de criză. Companiile care au arătat grijă față de angajați, față de consumatori și față de comunitate sunt cele care se vor evidenția. În acest sens, Mondelēz International își îndeplinește scopul de a le oferi oamenilor gustarea potrivită, înregistrând în continuare progrese în ceea ce privește obiectivele sale ambițioase de sustenabilitate și stare de bine.”


Despre Radu:

Radu Manoliu este un profesionist deschis și orientat către țeluri. Acesta are o experiență de peste 16 ani, în arii diferite ale Supply Chain și Instore Sales. Deține skilluri în comunicare si leadership, astfel, poate ghida echipe diverse indiferent de locația geografica a acestora. Acesta este capabil sa ia decizii rapide și să rezolve eficient poblemele pe care le intâlneste, fiind concentrat pe aspectele interne si externe ale companiei unde opereaza. În decursul carierei sale profesionale, acesta a dat dovadă de îmbunătățire constantă a operațiunilor companiilor, rezultată din inițiativele sale implementate.

Din martie 2011 până în prezent acesta deține poziția de Customer Service and Logistics Manager România, Bulgaria & EAM (East Adriatic Markets) la Mondelez România SA. De când acesta s-a alăturat echipei, și-a angajat constant responsabilități noi, iar din iunie 2014, acesta a devenit Head of Logistics România și Bulgaria. În iulie 2015, a devenit Head of Logistics pentru România, Bulgaria și EAM, iar din februarie 2018, conduce departamentul  CS&L pentru România, Bulgaria și EAM.


Ați ratat primele articole din seria „Dialogurile BusinessMark”? Le puteți citi aici: 

#dialogurileBusinessMark. Lăcrămioara Dărăban, Continental Sibiu: „Cred că această criză a pus în evidență încă o dată importanța flexibilității și a adaptabilității unei companii”

#dialogurileBusinessMark. Lavinia Răducu, Philip Morris Romania: „Coronavirusul este un profesor dur, de la care învățăm despre noi, despre compania în care lucrăm, despre cultura organizațională și despre oameni și omenire, în general”

#dialogurileBusinessMark. Ramona Puia, IKEA România: „Liderii trebuie să îşi cultive şi să îşi dezvolte agilitatea emoţională şi de afaceri pentru a putea conduce în vremuri nesigure”

#dialogurileBusinessMark. Andreea Van den Bosch, Bombardier Transportation Romania: „Este important ca liderii să rămână la fel de aproape de echipele lor, ca atunci cand erau la birou. Să nu cadă în capcana micro-managementului”

#dialogurileBusinessMark. Florentina Greger, Zitec: „Oamenii au nevoie să simtă că nu sunt singuri în această luptă cu pandemia, că organizația le este aproape și îi pune pe primul loc în priorități”

#dialogurileBusinessMark. Andreea Voinea, BCR: „Atunci când cultura organizațională este recunoscută și însușită de toți colegii, lucrurile merg de la sine chiar și remote”

#dialogurileBusinessMark. Anca Grezov, Danone: „Nevoia de relaționare se resimte pe parcursul tuturor etapelor emoționale prin care trecem în munca de acasă”


Dați-ne un follow, pentru a rămâne la curent cu toate noutățile privind evenimentele organizate de BusinessMark:

➡️ www.facebook.com/BusinessMark/
➡️ www.linkedin.com/company/businessmark
➡️ www.instagram.com/business.mark/
➡️ blog.business-mark.ro
➡️ business-mark.ro/