Gabriela Streza, Valoria: Cinci elemente care conduc la eșecul marketingului de conținut

Marketingul de conținut are o importantă majoră atunci când este vorba despre promovarea produselor, fidelizarea clienților și de branding. Desigur, nu este suficient să creezi un volum mare de conținut: trebuie să te asiguri că este și valoros. Trebuie să iei în considerare subiectele de care este interesată audiență ta țintă și să te concentrezi pe acele subiecte. Conținutul plictisitor va face că un produs sau o companie să devină mai puțin interesante pentru clienți și/sau pentru potențiali parteneri de business.

În acest context, este important să punctez care sunt cei cinci pași care de multe ori lipsesc din ceea ce fac companiile și care le împiedică să aibă un marketing de conținut de succes.

  1. Lipsa unei strategii de content marketing

O strategie de marketing de conținut presupune mai mulți pași. În primul rând este absolut necesar să va stabiliți cu claritate grupul țintă, pentru a putea înțelege interesele și problemele acestuia.  După identificarea grupului țintă adoptați tactici eficiente pentru conturarea și creșterea notorietăți brandului în mediul online. Nu copiați niciodată un „model de branding”. Brandul trebuie să își construiască o reputație în mediul online prin furnizarea de conținut relevant și valoros, facilitând în același timp interacțiunea cu publicul țintă. Cum puteți face acest lucru? Iată câteva exemple: newslettere interactive, testimoniale online, explainere video și podcasturi audio. Marketingul de conținut poate lua diverse forme și toate sunt importante în crearea unui brand de succes.  Însă ceea ce este cel mai important este consecvență cu care se comunica în marketingul de conținut. Numai prin consecvență se poate construi un brand puternic și atractiv.

  1. Slaba înțelegere a nevoilor diverselor categorii de clienți

Încrederea este fundamentul oricărei colaborări sau relații de afaceri. Dacă nu le inspirați siguranță potențialilor clienți, nu îi veți putea câștigă niciodată, pentru că aceștia caută companii care să le înțeleagă nevoile, să le rezolve problemele și, în același timp, să le ofere siguranță și/sau confort.

Există mai multe metode prin care le puteți atrage atenția oamenilor și crea o legătură directă cu ei, astfel încât să îi convingeți că găsesc în oferta companiei exact ceea ce caută. Încercați să găsiți locul care se află la intersecția dintre nevoile afacerii, legate inclusiv de poziționarea și esența brandului, și intenția clienților. Adaptați procesele la obiective și oameni, nu invers. Pentru unele  este posibil să aveți nevoie de software de marketing de conținut.

  1. Lipsa unor învestiții inteligente în marketingul de conținut

Prioritizați și găsiți mixul adecvat pentru marketingul de conținut. Investiți acolo unde are sens și unde știți că puteți să reușiți. Inovați în modalitățile de creare și promovare a conținutului.

Investițiile inteligente înseamnă, evident, și măsurarea rezultatelor. Iată câteva recomandări în acest sens:

  • Trebuie să aveți un obiectiv pentru valorare randamentului inițiativelor de marketing în organizație .
  • Măsurați ceea ce puteți măsura și ce are sens, ținând cont că și exisă niște costuri asociate accesului la platforme și instrumente de măsurare.
  • Este bine să aveți un centru de excelență. Poate fi costisitor, dar funcționează foarte bine. Un centru de excelență este utilizat în procesele de transformare în care este nevoie de o colaborare 360 în organizație.
  1. Lipsa resurselor necesare pentru realizarea conținutului

Când alegeți o agenție care să vă ofere servicii de marketing de conținut asigurați-vă că nu plătiți excesiv, deoarece agențiile mari au costuri mai mari de gestionare a proiectelor. Pe de altă parte agențiile mai mari lucrează cu mulți freelanceri și va oferă prin aceștia posibilitatea de a crea un mix bun pentru marketingul de conținut.

Alegeți o agenție care înțelege foarte bine industria și afacerea pe care o derulați, care este flexibilă, se poate mișcă rapid, are un palmares cunoscut, este orientată în totalitate către client și spre crearea de valoare. Asigurați-va și că vă poate ajută să vă instruiți personalul  în tainele marketingului de conținutul. Pe de altă parte contează și cum reușiți să aliniați valoarea brandului și cea a percepției clientului.

  1. Slaba înțelegere a formatelor eficiente de conținut

Implicați echipele de vânzări, ascultați ce spun clienții despre brandul companiei pe internet, analizați ceea ce faceți folosind indicatorii de performanță potrivite pentru formatele de conținut pe care ați decis să le utilizați. Țineți minte să nu alegeți niciun format de conținut înainte de a va analiza publicul țintă. Utilizați feedback-ul primit pentru a va îmbunătăți rezultatele și a veni cu idei noi.

Marketingul de conținut este o disciplină vastă care solicită multe resurse. De aceea marketingul de conținut poate fi destul de copleșitor, mai ales pentru echipele aflate la început. De aceea este bine să nu încercați să faceți totul dintr-o dată. Alegeți una sau două platforme și porniți de acolo. Testați câteva idei, vedeți ce începe să va aducă rezultate bune și apoi lucrați de acolo. Este mult mai bine să faceți un singur lucru în mod consecvent și bine decât să încercați să faci totul dintr-o dată și să nu obțineți rezultate. Observați cu atenție ce forme de conținut apreciază publicul vostru țintă, începeți cu cea la care va pricepeți cel mai bine, perseverați și veți avea șanse mari de succes.


Streza Gabriela Autor: Gabriela Streza, Business Development Director, Valoria


Citește și:

Studiu EY: Consumatorul român devine atent la calitate, preferă produsele locale și este pregătit să migreze către cumpărături online

Comisia Europeană prelungește valabilitatea ajutoarelor de stat

Un salariu minim decent – o nouă politică a Uniunii Europene

Studiu EY: Sectorul energiei regenerabile dă semne că-și revine rapid, în pofida impactului COVID-19

Florentina Șușnea, PKF Finconta: Cele 5 calități ale liderului, necesare în economia afectată de pandemie

Noua normalitate: audit și consultanță la distanță în economia post-COVID

Studiu EY: Liderii de business privesc dincolo de criză și configurează noi planuri de fuziuni și achiziții


Dați-ne un follow, pentru a rămâne la curent cu toate noutățile privind evenimentele organizate de BusinessMark:

➡️ www.facebook.com/BusinessMark/
➡️ www.linkedin.com/company/businessmark
➡️ www.instagram.com/business.mark/
➡️ blog.business-mark.ro
➡️ business-mark.ro/


Sursă foto: Unsplash.com