#dialogurileBusinessMark. Andreea Mihnea, First Bank: „Organizațiile au învățat că este esențial să mențină un parteneriat cu oamenii și o comunicare reală cu emoția din spatele acestor”

Andreea Mihnea, Chief People Officer în cadrul First Bank, a fost invitata noastră la #dialogurileBusinessMark. Ea a abordat subiecte precum: recrutarea în pandemie, criterii de evaluare a performanței în munca remote, employee experience și multe altele, pe care le puteți descoperi în interviul de mai jos.

Ați recrutat personal în această perioadă? Dacă da, ne puteți spune cum s-a schimbat comportamentul candidaților?

Andreea: „Suntem într-o perioadă de transformare profundă în FirstBank și avem nevoie de o infuzie de competențe noi pe langă cele cu care organizația a funcționat până acum. Recrutăm în continuare constant. Majoritatea pun acum accent pe posibilitatea de a își exercita libertatea personală legat de contextul COVID. Vor să știe dacă este obligatoriu să fie la birou, dacă pot beneficia de flexibilitate. Mulți ezită să facă o schimbare din cauza incertitudinii care planează asupra evoluției economice. Alții își descoperă pofta de a încerca un context în care să aibă spațiu de manevră, caută un sens nou în perioada aceasta.”

Ce lecții credeți că vor învăța organizațiile la finalul acestei pandemii? Care este cel mai important lucru învățat din experiența ultimelor cinci luni?

Andreea: „Că o organizație este ca un organism care este afectat, în măsura în care componentele sale sunt impactate puternic de un factor de stres. În condiții normale, organizația preia stresul ocazional și acesta se neutralizează prin dinamicile între indivizi și grupuri, într-o cultură funcțională. În ultima perioadă însă, oamenii au accesat stări și sentimente care de regulă nu ocupau atât de mult din mentalul lor, cum ar fi frica pură. De moarte, de ceilalți, de efectele propriilor decizii, de viață. Ce cred că au învățat organizațiile a fost că este esențial să mențină un parteneriat cu oamenii și o comunicare reală cu emoția din spatele acestora. Vom fi învățat că pentru orice „nu se poate” se pot găsi soluții. Ca exemplu, mă uit la cât de mult avans a luat fenomenul de lucru de acasă în condițiile în care, înaintea pandemiei, orice organizație avea cu siguranță un procent constant de manageri / lideri care asociau această practică cu lipsa de eficiență.”

Ce calități ar trebui să aibă liderii pentru a se adapta instabilității vremurilor actuale?

Andreea: „Liderii adevărați au nevoie de următoarele câteva calități, indiferent de context: să fie conștienți de sine și de impactul lor, să accepte că nu știu tot, să creeze cadrul pentru ca echipele lor să găsească soluții în mod colectiv, să își gestioneze propriul echilibru, să poată lua decizii și să inspire oamenii într-o lume tot mai puțin previzibilă. Putem desigur diferenția între tipuri de lideri și manageri și nevoi diferite în funcție de contexte, însă cele menționate sunt câteva din calitățile esențiale de care avem nevoie acum.”

Mai putem vorbi despre „employee experience” atunci când angajații lucrează de acasă? Ce se poate face pentru ca ei să simtă, în continuare, acea apartenență la cultura organizațională?

Andreea: „Desigur că putem. Ceea ce resimt angajații tot așa se numește, indiferent că au o experiență colectivă fizic sau una izolată fizic. Există în continuare nevoia de apreciere, de apartenență, de caldură umană, de progres și de acceptare. Ce putem face este să adaptăm modul în care raspundeam acestor nevoi la contextul remote.”

Ce pot face angajatorii pentru a se asigura că oamenii rămân concentrați și motivați, în contextul în care perioada de muncă remote s-a extins?

Andreea: „Dincolo de comunicarea organizațională care trebuie intensificată inteligent – pentru a compensa parte din incertitudinea din jur prin previzibilitatea posibilă și transparența asupra direcției companiei, cheia în a menține echipele sudate și motivate în această perioadă este managementul direct. Modalitatea unui manager de a ține aproape echipa, de a o alinia unui scop comun și de a crea o punte de încredere și de inspirație cu fiecare coleg din echipă pot face diferența în această perioadă.”

Cum urmărim indicii de performanță de acasă? Cum poate evalua un manager activitatea celor din echipa sa, atunci când ei lucrează de la distanță?

Andreea: „Modul în care urmărim indicii de performanță nu ar trebui să sufere nicio modificare cauzată de contextul lucrului remote. De regulă, avem metode de a măsura performanța angajaților care constau în diverse livrabile și măsuratori interne, dashboard-uri sau alți indicatori care arată un rezultat anume. Dacă trebuie să măsurăm o combinație de performanță și de efort sau chiar doar de efort, atunci și aici putem să ne provocăm puțin să normăm mai bine efortul respectiv. Acolo unde este posibil, aceasta normare este util să se facă împreună cu angajatul. De asemenea, pentru o transparență mai bună a progresului facut de membrii echipei, există multe unelte din sfera Agile care pot fi folosite (i.e. Kanban board) și care au și meritul că crează o sinergie și o emulație mai bune la nivel de echipă.”


Despre Andreea:

Andreea Mihnea are o experiență de peste 19 ani în resurse umane și strategii de a atrage și păstra talentele, acumulată în companii de top din România (EY, UiPath, IBM sau Paypoint). În prezent, deține poziția de Chief People Officer în cadrul First Bank.


Ați ratat primele articole din seria „Dialogurile BusinessMark”? Le puteți citi aici: 

#dialogurileBusinessMark. Mirela Stere, Macromex: „Organizațiile sunt organisme vii, vulnerabile și oricât de bine ar fi procedurizate și monitorizate, angajații vor rămâne ca oxigenul pentru plămâni”

#dialogurileBusinessMark. Ana Krasovschi, Carrefour România: „În acest context dinamic, corporațiile deștepte, liderii deștepți vor fi cei care vor face lucrurile împreună cu oamenii, fără să le impună”

#dialogurileBusinessMark. Ruxandra Caraivan, DB Global Technology: „Modalitatea în care companiile vor gestiona această criză va avea o contribuție importantă la sentimentul de apartenență la cultura organizațională”

#dialogurileBusinessMark. Cristina Ionescu, Mondelēz International: „În aceste momente excepționale avem o oportunitate unică de a arăta compasiune, înțelegere și un pic de vulnerabilitate”

#dialogurileBusinessMark. Radu Manoliu, Mondelēz International: „Lanțul de aprovizionare trebuie să se adapteze, să fie mai eficient, să descopere rute alternative de distribuție și să fie mai optimizat”

#dialogurileBusinessMark. Lăcrămioara Dărăban, Continental Sibiu: „Cred că această criză a pus în evidență încă o dată importanța flexibilității și a adaptabilității unei companii”

#dialogurileBusinessMark. Lavinia Răducu, Philip Morris Romania: „Coronavirusul este un profesor dur, de la care învățăm despre noi, despre compania în care lucrăm, despre cultura organizațională și despre oameni și omenire, în general”

#dialogurileBusinessMark. Ramona Puia, IKEA România: „Liderii trebuie să îşi cultive şi să îşi dezvolte agilitatea emoţională şi de afaceri pentru a putea conduce în vremuri nesigure”

#dialogurileBusinessMark. Andreea Van den Bosch, Bombardier Transportation Romania: „Este important ca liderii să rămână la fel de aproape de echipele lor, ca atunci cand erau la birou. Să nu cadă în capcana micro-managementului”

#dialogurileBusinessMark. Florentina Greger, Zitec: „Oamenii au nevoie să simtă că nu sunt singuri în această luptă cu pandemia, că organizația le este aproape și îi pune pe primul loc în priorități”

#dialogurileBusinessMark. Andreea Voinea, BCR: „Atunci când cultura organizațională este recunoscută și însușită de toți colegii, lucrurile merg de la sine chiar și remote”

#dialogurileBusinessMark. Anca Grezov, Danone: „Nevoia de relaționare se resimte pe parcursul tuturor etapelor emoționale prin care trecem în munca de acasă”


Dați-ne un follow, pentru a rămâne la curent cu toate noutățile privind evenimentele organizate de BusinessMark:

➡️ www.facebook.com/BusinessMark/
➡️ www.linkedin.com/company/businessmark
➡️ www.instagram.com/business.mark/
➡️ blog.business-mark.ro
➡️ business-mark.ro/