#dialogurileBusinessMark. Daniel Buhazi, Ariston Thermo România: „În ciuda pandemiei, piața de construcții și-a păstrat un trend ascendent și a fost un context favorabil pentru noi”

Daniel Buhazi, Commercial Director în cadrul Ariston Thermo România, divizia ELCO, a fost alături de noi la #dialogurileBusinessMark. El ne-a vorbit despre impactul pandemiei asupra sectorului construcțiilor, dar și despre soluțiile Elco Heating. Vă invităm să descoperiți mai multe din interviul următor.


 

Dacă ar fi sa faci un overview asupra anului, asupra vânzărilor, asupra interesului pe care oamenii din construcții l-au avut, cum ați zice că ați trecut 2020?

Daniel Buhazi: „Anul 2020 a fost un an atipic și cu provocări pentru toată lumea. Din fericire, piața construcțiilor a fost una care nu a avut foarte mult de suferit. În ianuarie 2020 aveam un obiectiv și un forecast optimist și ambițios pe care, din fericire, am reușit să le depășim. Comparativ cu 2019, creșterea a fost de peste 40%. În ciuda pandemiei, piața de construcții și-a păstrat un trend ascendent și a fost un context favorabil pentru noi, Elco fiind un brand în construcție la nivelul local.”

În ce constau soluțiile Elco Heating Solutions pentru aplicațiile de tip office buildings?

Daniel Buhazi: „De la lansarea Elco în România, acum câțiva ani, am abordat un mod de lucru puțin mai diferit față de standardul pieței. Am ales să lucrăm vizând o soluție tehnică pentru sala cazanelor care să fie corectă și completă. În spatele aceste abordări stă dorința noastră de a oferi mai mult decât echipamente și produse, pentru noi este important să avem imaginea de ansamblu a proiectului, să ne sprijinim partenerii pe tot parcursul procesului.

ELCO Heating Solutions produce centrale termice de puteri mari, între 60KW și 2000 KW pe unitate. Portofoliul de produse ELCO, destinat aplicațiilor comerciale și industriale, a fost consolidat cu noua gamă de cazane în condensare L Plus, care este formată din modelele murale THISION® L PLUS și de cele de pardoseală TRIGON® L PLUS, ce oferă performanțe ridicate, instalare adaptabilă oricărui tip de proiect și întreținere simplă. Ambele tipuri de echipamente termice includ produse eficiente energetic, cu emisii de noxe foarte reduse și cu o gamă variată de puteri.

Astfel, deși tipul produsului pe care îl comercializăm nu presupune implicarea noastră în toate etapele dezvoltării unui proiect, noi îl urmărim în toate stadiile de derulare. Domeniul nostru de activitate este foarte dinamic, unde faci uz de echipamente tehnice și atunci provocarea este ca aceste echipamente să îndeplinească cerințele clădirilor, mai ales în cazul clădirilor de tip office care sunt acreditate BREEAM, LEED, etc. Fiind acolo până la final, ne asigurăm că beneficiarul final va utiliza soluția noastră tehnică eficient, la adevărata ei capacitate.”

Se poate spune ca e o soluție de tip smart?

Daniel Buhazi: „Da, produsul are cateva specificații tehnice mai deosebite și atunci vorbim despre echipamente foarte eficiente. Sunt particularități care, în comparație cu echipamentele tradiționale, avantajează foarte mult aceste proiecte de tip office. Vorbim despre cazane de construcție modulară. Cazanul vine ca o unitate, dar îți dă posibilitatea să îl dezasamblezi, apoi să îl asamblezi în locul în care vrei să îl montezi. Acest lucru prezintă foarte multe avantaje datorită faptului că în ultimii ani s-a pus foarte mare accent pe dimensiunea spațiilor. Avem săli ale cazanelor reduse ca suprafață sau, de exemplu, avem situații în care cazanele se montează pe terasa clădirii și atunci construcția modulară împreună cu volumul redus de apă favorizează montajul și exploatarea ulterioară.

În cazul cazanelor Elco vorbim și de o cascadare ușoară. În momentul în care ai mai multe cazane și dorești să le remontezi în cascadă, automatizarea deja existentă poate face cascadarea, și nu mai este nevoie de alte tablouri de automatizare. În plus, ele sunt foarte ușor integrabile în BMS-ul (Building Management System) clădirii, vorbim de automatizare de tip smart, care comunică foarte ușor cu protocolul BMS.

Mai mult, sunt cazane care, pe gama lor, au una dintre cele mai ridicate eficiențe, sunt reduse ca dimensiuni, la jumătate față de cazanele tradiționale, cu volum de apă redus. De exemplu, dacă avem un cazan de 500 KW-600 KW, nu mai vorbim de sute de litri de apă în el, ci de aproximativ 80 de litri la 600KW, niște cazane smart. Toate acestea se traduc într-o eficiență ridicată și flexibilitate în montarea soluțiilor.”

Ce ați integra într-o clădire a cărei construcție începe acum și care s-ar livra peste doi ani, ca să te asiguri că se va închiria ușor și eficient?

Daniel Buhazi: „M-aș uita în primul rând la componenta de eficiență, cu cât alegem de echipamente mai eficiente în aceste clădiri, cu atât acest lucru se va răsfrânge asupra costurilor de viitor. Contează tipul de clădire,  dacă ne referim la clădiri certificate BREEM, LEED sau alte tipuri de acreditari, este destul de clar că lucrurile merg, deja, într-o direcție. Însă aș rămâne concentrat pe eficiență, mentenanță cât mai ușoară, și service-ul pentru echipamente. Cu cât sunt mai ușoare mentenanța și service-ul, cu atât costurile pentru aceste clădiri moderne și de tip smart vor fi mai mici.”

Vezi o oportunitate în a eficientiza și reînnoi echipamentele din clădirile vechi?

Daniel Buhazi: „Da, uitându-ne la produsul în sine, la centrală, putem spune că ea prezintă niște particularități care facilitează introducerea echipamentelor în proiecte mai vechi sau reabilitări. Mă refer aici la hoteluri, clădiri instituționale sau școli și spitale, unde acestea s-au construit odată cu sala cazanelor. În acest caz, Elco, având deja echipament cu construcție modulară, ușurează foarte mult montajul atunci când vine vorba de reabilitări și, mai mult decât atât, aduce și eficiență. Am observat, începând de anul trecut, o creștere destul de mare în sectorul reabilitărilor de clădiri publice.”

Cum vedeți că se va derula 2021, dar și planul Elco pentru viitor?

Daniel Buhazi: „Cred că va fi un an interesant pentru toată lumea, pentru că nu este un an predictibil, comparativ cu anii trecuți. Anul a început bine, probabil și în contextul inerției lui 2020, care a mers foarte bine pe zona de construcții. În ciuda predictibilității reduse, ne-am menținut obiectivele de creștere. Implementăm soluțiile Elco de aproximativ 4 ani pe piața româneacă și business-ul crește de la an la an. Ne-am uitat la evoluția pieței și cred că proiectele de tip office vor avea o “curba mai plană” sau chiar o “curbă descrescătoare” în acest an. Noi am anticipat acest lucru încă de anul trecut și ne-am îndreptat eforturile către zona de spații logistice și hale. Am încercat să facem un switch între canalele de lucru. Estimăm că există un parc destul de mare de clădiri vechi, ce necesită reabilitarea și înlocuirea echipamentelor, iar această piață își va continua evoluția, chiar dacă zona de office nu va crește la fel de mult, ba poate chiar va descrește.

De asemenea, Elco mai are în gamă și echipamente cu energie regenerabilă, ne referim aici la pompe de căldură. Începând de anul acesta am implementat, și vom introduce pompele de căldură în gamă și atunci ne așteptăm ca evoluția să fie una pozitivă.”


Daniel Buhazi este Commercial Director în cadrul Ariston Thermo România – divizia ELCO – funcție pe care o ocupă din anul 2017. Cu o experiență de peste 15 ani în Construcții și Managementul Instalațiilor, acesta este responsabil la nivel național de business-ul Elco Heating Solutions, ce cuprinde aplicații comerciale, rezidențiale și industriale.


Despre ELCO

ELCO, subsidiară a Ariston Thermo Group începând cu anul 2001, a fost fondată în 1928 şi reprezintă una dintre principalele mărci germane pentru soluţii de încălzire comerciale. Compania oferă soluţii de încălzire de capacități mari dedicate proiectelor noi, de modernizare sau renovare pentru aplicaţii ce variază de la clădiri de birouri și complexe comerciale, la spații industriale mari.

Pe piața din România, ELCO este prezent din 2017, ca furnizor de cazane de încălzire comercializate sub gamele Thision și Trigon, devenind în scurt timp unul dintre liderii pieței de profil. 


Ați ratat primele articole din seria „Dialogurile BusinessMark”? Le puteți citi aici: 

#dialogurileBusinessMark. Gavin Bonner, Vice president – Genesis Property: „Anul pandemic a schimbat percepția și așteptările oamenilor de la biroul viitorului”

#dialogurileBusinessMark. Gabriela Alexandru, Michelin Central Europe: „Cu empatie, am încercat să răspundem la cât mai multe dintre nevoile angajaților, din sfera profesională sau personală”

#dialogurileBusinessMark. Roxana Abrașu, NNDKP: „Efectele pandemiei încep să se resimtă destul de puternic, întrucât în ultima perioadă solicitările privind reorganizarea activității și închiderea unor prezențe locale au fost preponderente”

#dialogurileBusinessMark. Ramona Bosînceanu, Eaton: „Când oamenii se simt mai în siguranță la locul de muncă decât în orice altă parte, înseamnă că toate eforturile noastre nu au fost în van”

#dialogurileBusinessMark. Luiza Müller, Orange România: „Acum, mai mult ca oricând, liderii trebuie să dea dovadă de reziliență, de empatie, de optimism pe care să îl insufle și echipelor lor”

#dialogurileBusinessMark. Andreea Mihnea, First Bank: „Organizațiile au învățat că este esențial să mențină un parteneriat cu oamenii și o comunicare reală cu emoția din spatele acestor”

#dialogurileBusinessMark. Mirela Stere, Macromex: „Organizațiile sunt organisme vii, vulnerabile și oricât de bine ar fi procedurizate și monitorizate, angajații vor rămâne ca oxigenul pentru plămâni”

#dialogurileBusinessMark. Ana Krasovschi, Carrefour România: „În acest context dinamic, corporațiile deștepte, liderii deștepți vor fi cei care vor face lucrurile împreună cu oamenii, fără să le impună”

#dialogurileBusinessMark. Lavinia Răducu, Philip Morris Romania: „Coronavirusul este un profesor dur, de la care învățăm despre noi, despre compania în care lucrăm, despre cultura organizațională și despre oameni și omenire, în general”

#dialogurileBusinessMark. Ramona Puia, IKEA România: „Liderii trebuie să îşi cultive şi să îşi dezvolte agilitatea emoţională şi de afaceri pentru a putea conduce în vremuri nesigure”

#dialogurileBusinessMark. Andreea Van den Bosch, Bombardier Transportation Romania: „Este important ca liderii să rămână la fel de aproape de echipele lor, ca atunci cand erau la birou. Să nu cadă în capcana micro-managementului”

#dialogurileBusinessMark. Florentina Greger, Zitec: „Oamenii au nevoie să simtă că nu sunt singuri în această luptă cu pandemia, că organizația le este aproape și îi pune pe primul loc în priorități”

#dialogurileBusinessMark. Andreea Voinea, BCR: „Atunci când cultura organizațională este recunoscută și însușită de toți colegii, lucrurile merg de la sine chiar și remote”

#dialogurileBusinessMark. Anca Grezov, Danone: „Nevoia de relaționare se resimte pe parcursul tuturor etapelor emoționale prin care trecem în munca de acasă”


Dați-ne un follow, pentru a rămâne la curent cu toate noutățile privind evenimentele organizate de BusinessMark:

➡️ www.facebook.com/BusinessMark/
➡️ www.linkedin.com/company/businessmark
➡️ www.instagram.com/business.mark/
➡️ blog.business-mark.ro
➡️ business-mark.ro/