Teodor Stoica, Genesis Property: 5 tendințe care vor schimba piața muncii în viitor

Schimbările aduse de pandemie în ultimul an și jumătate vor influența nu doar spațiile de lucru ale viitorului, dar și piața muncii în ansamblu. Modul în care angajații se raportează la companii s-a schimbat deja și, mai departe, se va schimba și modul în care organizațiile atrag și rețin talente pe termen lung. Ca urmare, în ultimul an s-au conturat 5 tendințe principale care vor redefini piața muncii pe termen lung.

Echipele devin cu adevărat globale. Dezvoltarea extrem de rapidă a instrumentelor de lucru online contribuie din plin la globalizarea muncii efectuate în timp real. Totodată, angajați sau freelanceri din colțuri diferite ale globului pot lucra foarte eficient, simultan, la același proiect sau pot efectua aceleași sarcini foarte rapid. Gata cu amânările care existau în trecut, mediul online permite conexiuni în timp real între oameni foarte valoroși din țări sau chiar continente diferite.

Apar tot mai mulți freelanceri. Nevoia tot mai mare a companiilor de a avea acces punctual la resurse umane va duce, inevitabil, la creșterea numărului de freelanceri în toate domeniile. Profesioniștii independenți sunt foarte importanți pentru evoluția unei economii pentru că oferă un grad mare de flexibilitate. Organizațiile care apelează la serviciile lor pot obține astfel produse și servicii de mare calitate, în cadrul unor proiecte cu cerințe specifice, pe o durată determinată. 

Programul de lucru va rămâne flexibil. În ultimii ani, organizațiile erau deja într-un proces de trecere la programe de lucru flexibile, deși într-un ritm lent. Adoptarea la scară largă a sistemului hibrid a grăbit foarte mult procesul. Echipe formate din oameni activi în țări diferite pot obține acum rezultate remarcabile cu ajutorul instrumentelor online și – mai ales – a unui program de lucru adaptabil în funcție de nevoile fiecăruia. Angajații vor acum să aibă orare flexibile pentru a-și rezolva mai ușor problemele personale și a se putea concentra apoi mai bine asupra vieții profesionale.

Spațiile și condițiile de lucru vor fi tot mai ușor de ajustat. Ajustarea condițiilor și spațiilor de lucru la nevoile angajaților a devenit sau ar trebui să devină o prioritate pentru toate companiile. Vremurile în care angajatul era nevoit să lucreze într-un birou aglomerat, la o temperatură și umiditate a aerului fixată, au trecut odată cu declanșarea pandemiei. Sistemul hibrid de lucru a crescut așteptările angajaților, iar companiile vor fi tot mai atente la cerințele angajaților, astfel că vor schimba condițiile de lucru pentru a satisface o plajă cât mai largă de cerințe. Vor apărea tot mai multe spații private pentru cei care au nevoie de liniște și concentrare sau cafenele și zone cu canapele pentru cei care vor să se relaxeze sau să socializeze.

Acces mai mare al IMM-urilor la angajați talentați. Un fenomen interesant care se întâmplă pe piața muncii, în principal datorită adoptării sistemului hibrid, este accesul mai ușor al IMM-urilor la talente. Lucrul de la distanță egalizează oarecum condițiile de lucru, astfel că nu mai contează așa mult cum este amenajat sediul unei companii dacă lucrezi 90% din timp de la distanță, mai ales în cazul freelancerilor. Pentru ca marile companii să redevină mai atractive pentru angajații talentați, ele trebuie să îmbunătățească radical spațiile de lucru, mai ales când vine vorba de siguranță, confort și tehnologii de ultimă generație. În caz contrar, avantajul în fața micilor companii va fi redus considerabil în competiția de atragere a talentelor.


 

 

 

 

 

Teodor Stoica s-a alăturat companiei Genesis Property în 2018, preluând rolul de HR Manager, având o experiență de peste 20 de ani în domeniul resurselor umane. La Genesis Property, Teodor contribuie cu succes la implementarea și valorificarea proiectelor de recrutare, managementul performanței, dezvoltare organizațională  și comunicare internă.


Citește și:

Opinie Deloitte România: Reducerea deficitului de încasare la TVA, obiectiv asumat prin PNRR

Studiu Deloitte: 70% dintre directorii IT au accelerat strategiile de transformare a departamentelor financiare cu cel puțin un an ca urmare a pandemiei de COVID-19

Studiu EY: Cele mai mari 500 de afaceri de familie dau dovadă de reziliență economică, în pofida pandemiei provocate de COVID-19

Studiu EY: Redresarea sectorului de tehnologie, media și divertisment și telecomunicații după pandemie depinde de investițiile de capital

Opinie Reff & Asociații | Deloitte Legal: Legea anti-plastic – mai bine pentru mediu, mai provocator pentru firme

Opinie Deloitte România: Recuperarea TVA aferentă creanțelor neîncasate, o opțiune benefică, insuficient accesată

Consolidarea fiscală: avantajele și dezavantajele înființării unui grup de impozit pe profit

Opinie Deloitte România: Transportatorii, responsabili pentru plata accizelor aferente produselor livrate intracomunitar, dacă vama descoperă nereguli

Cristian Zaharia, EY România: Pericolul din spatele zidurilor de apărare, când amenințarea vine din interior


Dați-ne un follow, pentru a rămâne la curent cu toate noutățile privind evenimentele organizate de BusinessMark:

➡️ www.facebook.com/BusinessMark/
➡️ www.linkedin.com/company/businessmark
➡️ www.instagram.com/business.mark/
➡️ blog.business-mark.ro
➡️ business-mark.ro/


Foto: Pexels.com