Interviu cu Toni Florea, Free Now România: „Mobilitatea trebuie să se schimbe, fără a pune alte mașini pe străzi”

Toni Florea, Senior Sales Manager, Free Now România, a acordat un interviu pentru BusinessMark Blog, în care a vorbit despre mobilitatea urbană, cât și despre prioritățile de dezvoltare ale companiei. Cu peste 11 ani de experiență în domeniul vânzărilor B2B, în diverse industrii precum IT, Banking, Retail, Toni coordonează de peste 4 ani departamentul B2B al companiei Free Now in Romania, una dintre cele mai mari companii de mobilitate urbană din Europa. Viziunea lui de a livra servicii de calitate cu impact în business-ul clienților se regăsește și în misiunea companiei de a face mobilitatea accesibilă pentru toată lumea, fără să conteze vârsta, veniturile sau orașul.

 Toni a fost alături de noi și la „Tomorrow@Work”, eveniment organizat de BusinessMark ce a avut loc în format hibrid, pe 15-16 martie 2022. Vă invităm să citiți mai jos interviul integral.

BusinessMark: Cum arată viitorul la nivelul mobilității urbane, din punctul tău de vedere?

Toni Florea: Desigur, mobilitatea trebuie să se schimbe, fără a pune alte mașini pe străzi (mai ales în București, cea mai aglomerată capitală din Uniunea Europeană). Scopul nostru este să oferim o alternativă viabilă pentru deplasarea cu mașina, dar și excursii ocazionale în orașe atât de aglomerate.

Pe viitor, dorim să oferim o soluție diversă alături de taxiuri și ridesharing (biciclete, scutere, mopede, carsharing), astfel încât utilizatorul să poată folosi soluția noastră și să nu mai vadă utilizarea unei mașini pentru a călători de la serviciu la birou că fiind o necesitate. Pe baza cercetării noastre, mai mult de 60% dintre utilizatorii noștri spun că ar prefera să folosească o singură aplicație pentru toate opțiunile de transport disponibile în orașele lor. Ne îndreptăm deja în această direcție în unele țări, unde opțiunile de micromobilitate și car sharing de la operatori externi sunt integrate deja în platforma FREE NOW.

BusinessMark:  Ce diferențe există între modul în care serviciile voastre evoluează în București și alte orașe ale României?

Toni Florea:  Desigur, București fiind capitala României și cel mai dezvoltat oraș, este orașul cel mai important și pentru noi. Dar și celelalte orașe ne interesează, altfel activăm în 9 orașe importante din România (București, Oradea, Timișoara, Iași, dar și orașe turistice precum Cluj Napoca, Brașov, Târgu Mureș, Constanța, Sibiu) și avem în plan pe viitor să ne extindem în multe alte orașe importante din România.

BusinessMark:  Sunteți lideri pe segmentul B2B. Care ai spune că sunt principalele avantaje pe care le aduceți clienților ce vă situează pe această poziție?

Toni Florea:  Avem cea mai matură soluție digitală B2B de pe piață (peste 4 ani de la lansare), adaptată nevoilor clienților noștri. Suntem pionierii digitalizării acestui segment de transport decontat cu bonuri sau vouchere de taxi.

Principalele beneficii pe care companiile le au în urmă colaborării cu Free Now for Business sunt:

  • factură unică lunară și raportarea în timp real a costurilor pe centrele de cost
  • acoperire națională în cele mai importante 9 orașe
  • singura platformă, având disponibilă atât flota de taxiuri cât și cea de transport alternativ
  • cost control prin stabilirea regulilor de utilizare pentru angajați
  • manager de cont dedicat pentru fiecare client dar și call center dedicat B2B pentru intervalul de timp în care managerul de cont nu este disponibil
BusinessMark:  Care sunt principalele trenduri pe care le-ai remarcat în ultimii ani la nivel de transport oferit angajaților?

Toni Florea:  Înainte de pandemie, soluția era utilizată de 99% dintre companiile care decontează transportul la domiciliu al angajaților când își încheiau programul la orele în care transportul  public nu mai era disponibil sau era eficient, dar și decontarea transportului pentru deplasările efectaute în interes de serviciu (la client, furnizor, autoritați etc.).

În pandemie, unele companii au fost mai atente cu sănătatea angajaților și au decis să deconteze implicit naveta până la birou/spre casă indiferent de oră cu taxiul sau transportul alternativ plus, evident, situațiile de mai sus.

Astăzi, decontarea navetei este văzută și ca un beneficiu pentru angajații care sunt obișnuiți să lucreze de acasă, dar care vor fi nevoiți totuși să revină pentru 2-3 zile la birou (trecerea de la Work from home total la hybrid este mai ușoară pentru angajat dacă va avea opțiunea de a merge cu taxiul spre birou, respectiv spre casă)

BusinessMark:  Ați trecut printr-un proces de rebranding. Ne poți spune care a fost impactul asupra consumatorilor?

Toni Florea:  Divizia B2B a Free Now România a fost cel mai puțin afectată, tranziția s-a făcut cu fiecare client în parte, oferind suport implicit utilizatorilor pentru o acomodare ușoară la noua platformă europeană Free Now for Business. Păstrând principalele beneficii, clienții au acceptat destul de ușor această schimbare, iar astăzi putem spune că este un pas înainte prin accesarea unei singure aplicații disponibile în 10 țări din Europa, dar și a dezvoltărilor funcționalitaților de care beneficiază implicit clienții din România.

BusinessMark:  Suntem în plin avânt tehnologic, iar consumatorul are, fără discuție, așteptări tot mai mari. Care sunt principalele trenduri la nivel de tehnologie la care vă uitați și cum plănuiți să dezvoltați propriul produs, în viitor?

Toni Florea:  Segmentul B2B din cadrul Free Now este unul dinamic, cerințele fiind dintre cele mai specifice, până la unele generale. Evident, trec printr-un proces de prioritizare și intră în faza de execuție, iar toate țările vor beneficia de aceste noi funcționalități. Cea mai nouă caracteristică dezvoltată este setarea unei limite de buget pentru un utilizator pe zi, săptămână, lună sau an. Astfel, zona de cost control  a devenit și mai importantă.

Pe viitor, nu pot decât să vă spun că pregătim lansarea în România a produsului Mobility Budget, care va oferi utilizatorilor libertate totală în limita bugetului alocat de companie pentru uzul privat al angajaților în a își alege singur modalitatea de deplasare (de la taxi și mașini operate în regim de transport alternativ la carsharing, de la biciclete la scutere). Mai multe despre acest subiect interesant în viitorul apropiat :).

BusinessMark:  Care este profilul consumatorului FREE NOW for Business?

Toni Florea:  Domeniile importante în care serviciul nostru face diferența sunt: Retail,  Food, BPO, Call Center, Media, HORECA, Consultanță, Sport beting, Software.


Citește și:

Interviu cu Dragos Butufei, Fondator Doctor Tom: „În business este ca la triajul în urgență. Ce pacient ar trebui văzut primul și cât de mult poate să aștepte următorul?”

Interviu cu Paul-Georgian Turcu, Fondator EVOHouse Construct și EVOFacade; Cofondator INOVESS GROUP, Consortiul European pentru inovație

Interviu Andreea Suciu, Managing Partner, Suciu I The Employment Law: „În relația cu clienții noștri ne ghidăm după trei principii simple, dar extrem de utile – proactivitatea, respectarea termenelor și gândirea în afara cutiei”

Interview with ANDRE DE WIT: ”Gen Z and millennials are looking for a purposeful job and in general they are seen as less loyal to their employer”

Ioana Guiman, Allevo: „Este momentul să realizăm că întocmirea manuală a unui fișier electronic nu înseamnă digitalizare”

Costin Baicu, Group CFO, DocProcess: “Experiența noastră indică faptul că zilele în care CFO-ul era responsabil sau pregătea doar situațiile financiare au dispărut de mult timp.”

Diana Enăchescu, IziDoc: „Orientarea spre rezultate și muncă de echipă vor fi esențiale, cu gestionarea activității într-un mod hibrid, de acasă sau din alt spațiu pus la dispoziție de angajator”


Dați-ne un follow, pentru a rămâne la curent cu toate noutățile privind evenimentele organizate de BusinessMark:

➡️ www.facebook.com/BusinessMark/
➡️ www.linkedin.com/company/businessmark
➡️ www.instagram.com/business.mark/
➡️ blog.business-mark.ro
➡️ business-mark.ro/